Song in the Novel
Sorozatcím: Proceedings of the British Academy; 265;
- Kiadói listaár GBP 76.00
-
36 309 Ft (34 580 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
36 309 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó The British Academy
- Megjelenés dátuma 2024. július 11.
- ISBN 9780197267745
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 240x161x6 mm
- Súly 526 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 6 b/w figures, 2 colour plates 578
Kategóriák
Rövid leírás:
In Song in the Novel, scholars of literature, music, and culture explore the presence of songs and singing in novels, focusing on English, French, Italian, Russian, and Spanish examples from the seventeenth to the twenty-first centuries.
TöbbHosszú leírás:
Song in the Novel investigates the variety of types of songs present in novels, from French romances, ballads, folk songs, opera, and opéra-comique, to café-concert music, blues and jazz, and more recent popular music. Throughout, literary scholars, musicologists, and cultural historians analyse novels written in a range of languages, including English, French, Italian, Russian, and Spanish. Using a range of interdisciplinary and comparative material, Song in the Novel explores the way that songs can be present in novels, from the inclusion of musical scores to broader practices of citation and allusion. It interrogates the function of song in the novel, considering its importance for plot, character, and setting. Finally, it addresses the reader's involvement in these songs — whether through immediate recognition or further research — with the result that they may participate in what Lawrence Kramer describes as a 'song pact' with the author, akin to the intimate connections between characters enabled through song in the novel.
TöbbTartalomjegyzék:
- List of Figures
- List of Tables
- Notes on Contributors
- Acknowledgements
- Introduction
- 1: CATRIONA SETH: 'Elle se mit à chanter...': A Reflection on Songs in 18th-Century French Fiction
- 2: MARTIN WÅLHBERG: Integrating Song in the Novel: Lessons from the 18th Century
- 3: C. M. JACKSON-HOULSTON: 'A Taste for Music, or No'? Walter Scott's Novels and Music
- 4: CORMAC NEWARK: Singing in Instalments: Giuseppe Rovani's Cento anni (1856-64)
- 5: BARRY IFE: Carmen's Intertexts: Cervantes, Viardot, Mérimée, Bizet
- 6: HANNAH SCOTT: Songs in the Laundry: Musical Meaning in Zola's L'Assommoir
- 7: JOSH TORABI: Re-Joycing in Song: Love, Death, and Nationhood in Ulysses
- 8: PHILIP ROSS BULLOCK: 'Extraordinary how potent cheap music is': Memory, Nostalgia, and Affect in Gaito Gazdanov's An Evening with Claire
- 9: HANNAH HUXLEY: Songs of Triumph: Claude McKay, Sonic Subcultures, and the Opéra-Comique
- 10: ELIZABETH EVA LEACH: Singing the Dead Present: Reading Ali Smith's Winter in the Middle Ages
- Afterword. The Song Pact: How the Novel Sings
- Bibliography
- Index