Social Media and Elections in Africa, Volume 2
Challenges and Opportunities
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 117.69
-
48 811 Ft (46 487 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 762 Ft off)
- Kedvezményes ár 39 049 Ft (37 190 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
48 811 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2020
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2021. augusztus 26.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783030326845
- Kötéstípus Puhakötés
- Lásd még 9783030326814
- Terjedelem274 oldal
- Méret 210x148 mm
- Súly 384 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk XV, 274 p. 6 illus. in color. Illustrations, color 190
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book, the second of two volumes, explores the challenges and opportunities presented by the increased presence of social media within African politics. Electoral processes in Africa have assumed new dimensions due to the influence of social media. As social media permeates different aspects of elections, it is ostensibly creating new challenges and opportunities. Most evident are the challenges of hate speech, misogyny and incivility. This book considers the impact of digital media before, during, and after elections, as well as authorities' attempts to legislate and regulate the internet in response. Contributions to this volume analyse social media posts, transgressive images, newspaper articles, and include case studies of Algeria, Zimbabwe, Kenya, South Africa, Nigeria and Uganda. This results in the delivery of an original depiction of the use of social media in a variety of African contexts. This book will appeal to academics and students of media and communication studies, political studies, journalism, sociology, and African studies.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1: Introduction - Social Media, Political Cultures and Elections in Africa Winston Mano & Martin Ndlela.- Chapter 2: Misogyny, Social Media and Electoral Democracy in Zimbabwe’s 2018 Elections Pauline Mateveke and Rosemary Chikafa-Chipiro.- Chapter 3: Women and Election Activism in Uganda: The Pads4Girls Social Media Campaign Florence Namasinga Selnes and Kristin Skare Orgeret.- Chapter 4: Discrimination against female politicians on social media: An analysis of tweets in the run-up to the July 2018 harmonised elections in Zimbabwe. Gibson Ncube and Gwatisira Yemurai.- Chapter 5: Young people, social media and political participation. The limits of discursive (in)civility in the Kenyan context, Martin Ndlela.- Chapter 6: Youth, elections and social media: Understanding the critical (di)stance between young people and political party messaging. Vanessa Malilaand Noko Pela.- Chapter 7: Social Media as New Source of Empowerment in Algeria - Laeed Zaghlami.- Chapter 8: Post digital dialogue and activism in the public sphere. Dalien René Benecke and Sonja Verwey.- Chapter 9: #ThisFlag: Social media and cyber-protests in Zimbabwe Shepherd Mpofu and Admire Mare.- Chapter 10: #Zuma Must Fall this February: Homophily on the echo chambers of political leaders’ twitter accounts Rofhiwa Mukhudwana.- Chapter 11: An Analysis of Newspapers’ Coverage of Hate Speech in Nigeria. Sunday Ogbonna and Achike, C. Okafo.- Chapter 12: A critical analysis of how transgressive social media images and memes portrayed dominant political discourses during Nigeria’s 2015 General Elections Chikezie E Uzuegbunam.- Chapter 13: Discourses on negative political advertising in South Africa: a social media reception analysis Siyasanga M Tyali & Rofhiwa F Mukhudwana.
Több
American Wilderness: The National Parks
4 565 Ft
4 200 Ft
Goldman's Cecil Medicine: Expert Consult Premium Edition -- Enhanced Online Features and Print, Two Volume Set
59 309 Ft
51 599 Ft
Animal Earth: The Amazing Diversity of Living Creatures
9 531 Ft
8 101 Ft