• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Social Impact for Cultural Organizations: A Toolkit for Creating Change

    Social Impact for Cultural Organizations by Andrews, Richard S.; Simmons, Emilee;

    A Toolkit for Creating Change

    Sorozatcím: Discovering the Creative Industries;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2026. január 27.

    • ISBN 9781032711652
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem210 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 Illustrations, black & white; 1 Line drawings, black & white; 10 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book provides cultural leaders, both emerging and established, with actionable tools to measure outcomes, communicate value, and build sustainable programs that create lasting positive change.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book provides cultural leaders, both emerging and established, with actionable tools to measure outcomes, communicate value, and build sustainable programs that create lasting positive change.


    Through insightful case studies of successful socially engaged art initiatives, readers can see how theory translates into transformative practice. Whether you are a student preparing for a career in arts management or a seasoned professional looking to enhance your organisation's impact on the community, this resource provides a roadmap to harness the unique power of cultural work for social transformation. By adopting this approach, arts organizations can fulfil their artistic missions while becoming essential catalysts for creating more equitable, vibrant, and connected communities. This essential guide offers a perfect balance of theoretical foundations and practical implementation strategies, equipping readers to:


    ·       Articulate and align organizational values with stakeholder expectations


    ·       Strategically identify and prioritize relevant social issues


    ·       Transform business practices to authentically support social purposes


    ·       Navigate marketing, fundraising, and legal considerations through a social impact lens


    Social Impact for Cultural Organizations will be essential reading for students of arts and cultural management worldwide.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction


    RICHARD S. ANDREWS AND EMILEE SIMMONS


    PART I: Social impact perspectives, mission, and programming


    1 Social impact for cultural organizations: definitions and perspectives


    RICHARD S. ANDREWS


    2 Social impact and organizational mission


    RICHARD S. ANDREWS


    3 Social impact and arts programming


    RICHARD S. ANDREWS


    PART II: Embedding social impact throughout the organization


    4 Organizational structures and resources to support social impact


    EMILEE SIMMONS


    5 Marketing and PR for social impact


    EMILEE SIMMONS


    6 Resourcing the Social Impact Enterprise


    EMILEE SIMMONS


    PART III: Measuring social impact and looking to the future


    7 Assessment and evaluation for social impact


    RICHARD S. ANDREWS AND EMILEE SIMMONS


    8 Next steps: the future of social impact


    RICHARD S. ANDREWS AND EMILEE SIMMONS


     

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Social Impact for Cultural Organizations: A Toolkit for Creating Change

    The Overstreet Comic Book Price Guide #55: 2025-2026

    Overstreet, Robert;Jusko, Joe

    12 293 Ft

    11 310 Ft

    20% %kedvezmény
    Social Impact for Cultural Organizations: A Toolkit for Creating Change

    School Choice at the Crossroads: Research Perspectives

    Berends, Mark; Waddington, R. Joseph; Schoenig, John; (ed.)

    18 149 Ft

    14 519 Ft

    20% %kedvezmény
    Social Impact for Cultural Organizations: A Toolkit for Creating Change

    The Ashgate Research Companion to Black Sociology

    Wright II, Earl; Wallace, Edward V.;

    66 885 Ft

    53 508 Ft

    Social Impact for Cultural Organizations: A Toolkit for Creating Change

    ESV Women`s Study Bible (TruTone, Nubuck Caramel, 1 Chronicles 16:34 Design)

    Tanamachi, Dana; Wilkin, Jen; Chandler, Lauren;

    24 838 Ft

    22 354 Ft

    Social Impact for Cultural Organizations: A Toolkit for Creating Change

    Voice of the Living Light: Hildegard of Bingen and Her World

    Newman, Barbara; (ed.)

    33 920 Ft

    30 528 Ft

    next