Skepticism and Impersonality in Modern Poetry
Literary Experiments with Philosophical Problems
Sorozatcím: Bloomsbury Studies in Philosophy and Poetry;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 85.00
-
40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 122 Ft off)
- Kedvezményes ár 32 487 Ft (30 940 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
40 608 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2025. július 10.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350259645
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem248 oldal
- Méret 238x156x20 mm
- Súly 520 g
- Nyelv angol 669
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
Modern literature is often described in terms of its impersonality. What is the significance of this fact?
In Skepticism and Impersonality, V. Joshua Adams follows the history of impersonality in modern poetry from Mallarmï¿1⁄2 and Eliot through to the present, engaging with work by major poets and critics, but also contemporary philosophers. Rather than seeing impersonality exclusively as a literary historical phenomenon, Adams argues that we should understand it as an attempt to address skeptical problems arising from the limitations of first-person experience.
Defending impersonality as a response to skeptical problems, including doubts about the publicity of our experiences, our knowledge of other minds, the capacity of our language to describe the world, the relationship between mind and body, and the fictionality and continuity of our sense of self, Adams analyzes what he calls ""experiments in impersonality"" as means of working through skeptical doubt. The writers discussed transform this doubt into art, whilst also ironizing it as corrosive and self-defeating. Ultimately this leads Adams to reinterpret literary impersonality as a therapeutic philosophical project.
Skepticism and Impersonality promises a new theoretical justification for our practical interest in literary texts, to renovate our conception of how those texts might do philosophical work, and to expand our sense of what a philosophical poem can be.
Tartalomjegyzék:
"
Acknowledgements
Introduction
1. Emily Dickinson's ""It"": Privacy and Non-Conceptual Content
2. T.S. Eliot and Other Minds
3. Impersonality as Anti-Philosophy in Monsieur Teste
4. Elizabeth Bishop, Dramatic Monologue, and the Art of Impersonating Your Self
5. No Puzzle: The Self in James Merrill's ""Lost in Translation""
Conclusion
Bibliography
Index