Shakespeare's Acts of Will
Law, Testament and Properties of Performance
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 34.99
-
16 716 Ft (15 920 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 343 Ft off)
- Kedvezményes ár 13 373 Ft (12 736 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 716 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma NIPPOD
- Kiadó The Arden Shakespeare
- Megjelenés dátuma 2018. január 25.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350059573
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem304 oldal
- Méret 198x129 mm
- Súly 299 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Shakespeare was born into a new age of will, in which individual intent had the potential to overcome dynastic expectation. The 1540 Statute of Wills had liberated testamentary disposition of land and thus marked a turning point from hierarchical feudal tradition to horizontal free trade. Focusing on Shakespeare's late Elizabethan plays, Gary Watt demonstrates Shakespeare's appreciation of testamentary tensions and his ability to exploit the inherent drama of performing will.
Drawing on years of experience delivering rhetoric workshops for the Royal Shakespeare Company and as a prize-winning teacher of law, Gary Watt shows that Shakespeare is playful with legal technicality rather than obedient to it. The author demonstrates how Shakespeare transformed lawyers' manual book rhetoric into powerful drama through a stirring combination of word, metre, movement and physical stage material, producing a mode of performance that was truly testamentary in its power to engage the witnessing public.
Published on the 400th anniversary of Shakespeare's last will and testament, this is a major contribution to the growing interdisciplinary field of law and humanities.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgements
1. 'Performance is a kind of will or testament'
2. Handling Tradition: Testament as Trade in Richard II and King John
3. Worlds of Will in As You Like It and The Merchant of Venice
4. 'Shall I descend?': Rhetorical Stasis and Moving Will in Julius Caesar
5. 'His will is not his own': Hamlet Downcast and the Problem of Performance
6. Dust to Dust and Sealing Wax: The Materials of Testamentary Performance
Notes
Index