• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Settler Responsibility for Decolonisation: Stories from the Field

    Settler Responsibility for Decolonisation by Lythberg, Billie; Woods, Christine; Nemec, Susan;

    Stories from the Field

    Sorozatcím: Routledge Research in Race and Ethnicity;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. szeptember 11.

    • ISBN 9781032736631
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem222 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 570 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 2 Illustrations, black & white; 2 Halftones, black & white; 2 Tables, black & white
    • 595

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This edited collection presents perspectives from a range of disciplines on the challenges of dismantling coloniality in settler societies. 

    Több

    Hosszú leírás:

    This edited collection presents perspectives from a range of disciplines on the challenges of dismantling coloniality in settler societies.


    Showcasing a variety of pedagogies and case studies, the book offers approaches to the praxis of decolonisation in diverse settings including tertiary education, activism, arts curatorial practice, the media, trans-Indigeneity, and psychosocial therapy. Chapters centre on the personal, relational, and political work needed to support decolonisation in settler societies in Aotearoa New Zealand, Australia, the United States, and Canada. Drawing from experiences in the field, contributors argue that to decolonise research and build authentic relationships with Indigenous communities, settler researchers must learn from Indigenous worldviews without appropriating them, disrupt colonial epistemologies, and reconcile their place in colonialism. Indigenising is discussed as a counterpart to the decolonisation process, involving restoring and centring the Indigenous voice within Indigenised socio-cultural, economic, legal, and political structures and institutions, including the return of land.


    The book is a rich resource for researchers seeking to understand and support decolonisation in settler societies, and will appeal to non-Indigenous scholars, students, and those involved in decolonisation work in community and institutional settings.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of contributors


    Preface


    Introduction


    Section One


     


    Chapter 1:  Making space at the institutional table: Co-work and risk in the colonial university


             Sarah Maddison


    Chapter 2:  'So, are you Indigenous?’ Settler responsibilities when teaching Indigenous Australian Studies


              Holly Randell-Moon


    Chapter 3: ‘It’s complicated’: Reflections on Teaching Citizenship in Aotearoa - New Zealand


    Sharon McLennan, Giles Dodson, Ella Kahu, Carol Neill, and Richard Shaw             


    Chapter 4: Indigenous Peer Learning in a Digital Third Space


                Christine Woods and Billie Lythberg


    Chapter 5:  Remembering and repositioning episodes of historical violence between settlers and Indigenous people


    Liana MacDonald (Ngāti Kuia, Rangitāne o Wairau, Ngāti Koata)


    Section Two


    Chapter 6:  Tau(gh)t relationships and fraught responsibilities: (de)colonisation practices in new non-Māori adult learners of te reo, the Māori language


              Michelle O’Toole


     


    Chapter 7:  Co-Conspiring in a time of Hulihia at Mauna Kea


            Leanne P. Day and Rebecca H. Hogue


     


    Chapter 8: Critical White Settler Projects as an intergenerational responsibility: Activating decolonial co-resistance in the cultural sector


           Leah Decter and Carla Taunton


     


    Chapter 9: Does Indigenous Media have a role in building new migrant narratives of decolonisation?


            Susan Nemec


     


    Chapter 10S is for Settler: A Psychosocial Perspective on Belonging and Unbelonging in Aotearoa New Zealand


            


                Keith Tudor


     


    Chapter 11: Thinking about Pacific relational space, along-side and in the presence of tāngata whenua in Aotearoa-New Zealand.


              Tina (A.-Chr.) Engels-Schwarzpaul


     


    Index


     

    Több