
Sense of Place and Place Attachment in Tourism
Sorozatcím: Contemporary Geographies of Leisure, Tourism and Mobility;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 41.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 250 Ft off)
- Discounted price 17 001 Ft (16 191 Ft + 5% áfa)
21 251 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2023. május 31.
- ISBN 9781032006215
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem178 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 272 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 6 Illustrations, black & white; 6 Line drawings, black & white; 11 Tables, black & white 508
Kategóriák
Rövid leírás:
Place is integral to tourism. This book, written by notable authors in the field, examines sense of place and place attachment in terms of a typology of sense of place/place attachment that includes genealogical/historical, narrative/cultural, economic, ideological, cosmological, and dynamic elements.
TöbbHosszú leírás:
Place is integral to tourism. In tourism, almost all issues can ultimately be traced back to human?place interactions and human?place relationships. Sense of place, also referred to as place attachment, topophilia, and community sentiment, has received significant attention in tourism studies because it both contributes to, and is affected by, tourism.
This book, written by notable authors in the field, examines sense of place and place attachment in terms of a typology of sense of place/place attachment that includes genealogical/historical, narrative/cultural, economic, ideological, cosmological, and dynamic elements. Dimensions of place attachment such as place identity, place dependence, and affective attachment are discussed as well as place marketing, place making, and destination management.
Complete with a range of illustrative international cases and examples ranging from Santa Claus to the importance of place in indigenous and traditional cultures, this book represents a substantial addition to knowledge on the inseparable relationship between tourism and place and will be of great interest to all upper-level students and researchers of Tourism.
?This book substantially advances our understanding of human-place interactions and the nature of the human-place relationship in tourism research with implications for addressing various challenges facing tourism destinations in the world today. It should be required reading for social scientists, tourism practitioners and policy makers.?
Larry Dwyer, Visiting Research Professor, Business School, University of Technology, Sydney
?With great insights on topophilia and place authenticity studies, this refreshing book walks the reader through theoretical discussions on sense of place and place attachment and their relevance to humanistic geography and tourism, together with interesting examples and cases drawn from various cultures and contexts.?
Bihu Wu, Professor and Director, International Center for Recreation and Tourism Research, Peking University
TöbbTartalomjegyzék:
1. Place matters!: Introduction to sense of place and place attachment in tourism. 2. Where I am from ? The genealogical sense of place. 3. Stories of place ? The narrative sense of place. 4. My land provides me all ? The economic sense of place. 5. Place and I ? Sense of place and place identity. 6. A holy mess? Sacred place and the religious sense of place. 7. You don?t know what you?ve got until it?s gone! The dynamic nature of sense of place. 8. Exploring the virtual world ? The sense of place from VR tourism experiences. 9. Conclusions: Home and away ? Losing and finding a sense of place.
Több
Grossman & Baim's Handbook of Cardiac Catheterization, Angiography, and Intervention
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
30 366 Ft

Asistenta Medicală (Nurses and What They Do, Romanian Edition)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
3 865 Ft

George Yeo: Musings - Series Three
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
27 835 Ft

George Yeo: Musings - Series Three
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
40 488 Ft

Sense of Place and Place Attachment in Tourism
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 251 Ft

Natural Products as Anticancer Agents
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
74 235 Ft

Synthesis of Metal-Organic Frameworks via Water-Based Routes: A Green and Sustainable Approach
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
74 235 Ft