-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 106.99
-
44 374 Ft (42 261 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 875 Ft off)
- Kedvezményes ár 35 499 Ft (33 809 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
44 374 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma Softcover reprint of the original 1st ed. 2018
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2018. december 28.
- Kötetek száma 1 pieces, Previously published in hardcover
- ISBN 9783030102975
- Kötéstípus Puhakötés
- Lásd még 9783319729916
- Terjedelem221 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 480 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk VI, 221 p. 47 illus., 32 illus. in color. Illustrations, black & white 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
To place animals within the realm of nature, means inserting them among the articulations of culture and the social. Semiotics has never avoided this chiasmus, choosing to deal from the outset with the problem of the languages of animals following the old admonition of Montaigne: it is not that animals do not talk, it is us who do not understand them.
Recent research in the field of the anthropology of nature and sociology of sciences and techniques allow to think about the Zoosemiotic issue in a different way. Instead of transplanting the language structures – gestures, LIS, etc. – for a semiotic study of the forms of the human and social meaning, it seems more apt to look at their discourse, and as such, the actual interactions, communicative and scientific as well as practical and functional, between humans and non-humans. This book aims to investigate precisely this hypothesis, known here as Zoosemiotics 2.0, working on several fronts and levels:
· Anthropology
· Languages of the image and visual representations, from art history to cinema
· Old and new media. From literature to comics, from cartoons to TV documentaries but also advertising, music, Web and social networks. All those cultural products that talk about the role of human and non-human in society implicitly proposing (and in some way imposing) a form of articulation of such a relationship.
· Food and feeding rites
· Animalist, vegetarian and vegan movements
· Philosophy: metaphysics, ethics, aesthetics
Tartalomjegyzék:
Introduction: Towards Zoosemiotica 2.0.- Part1: Animal as Food, Food for Animals. Chapter1. When To Eat Meat? Towards A Diet Of Caring.- Chapter2. Anti-Speciesist Rhetoric.- Chapter3. Aesthetics of Nutrition, Ethics of Animality: the Packaging of Vegan and Vegetarian Products in the Italian Organised Distribution Market.- Chapter4. Forms of Animality: The Dog.- Chapter5.Pet Food Communication: Notes on the Crisis of Naturalism.- Chapter6. Cat Cafés and Dog Restaurants.- Chapter7. The Birth of a Pet? The Rabbit.- Part 2: Animals in the Texts, Texts as Animals. Chapter8. Bestiality: Animal Cultures.- Chapter9. On the Logic of Animal Umwelten:
Address
5 188 Ft
4 773 Ft