• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Sculpture and the Decorative in Britain and Europe: Seventeenth Century to Contemporary

    Sculpture and the Decorative in Britain and Europe by Hart, Imogen; Jones, Claire;

    Seventeenth Century to Contemporary

    Sorozatcím: Material Culture of Art and Design;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 29.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 327 Ft (13 645 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 865 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 462 Ft (10 916 Ft + 5% áfa)

    14 327 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2022. május 19.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781501387753
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem352 oldal
    • Méret 228x150x22 mm
    • Súly 520 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 103 bw
    • 255

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    By foregrounding the overlaps between sculpture and the decorative, this volume of essays offers a model for a more integrated form of art history writing. Through distinct case studies, from a seventeenth-century Danish altarpiece to contemporary British ceramics, it brings to centre stage makers, objects, concepts and spaces that have been marginalized by the enforcement of boundaries within art and design discourse. These essays challenge the classed, raced and gendered categories that have structured the histories and languages of art and its making. Sculpture and the Decorative in Britain and Europe is essential reading for anyone interested in the history and practice of sculpture and the decorative arts and the methodologies of art history.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    "

    List of Figures
    List of Contributors
    Acknowledgements
    1. Sculpture and the decorative: towards a more integrated mode of art history writing, Imogen Hart (University of California-Berkeley, USA) and Claire Jones (University of Birmingham, UK)
    2. ""Exulting and adorning it in exuberant strains"": Music, figuration and ornamentation in Abel Schrøder's altarpiece (Skt Morten in Næstved, Denmark), Margit Thøfner (Independent Scholar)
    3. Galathea: Ships, sculpture and the state in Golden Age Denmark, Michael Hatt (University of Warwick, UK)
    4. An allegory of civic virtue: Sculpture and ornament in St George's Hall, Liverpool, Katie Faulkner (Courtauld Institute of Art, UK)
    5. Sculpture and the decorative in fin-de-siècle Brussels: Women as creators and consumers, Marjan Sterckx (Ghent University, Belgium)
    6. ""Sacred stones guarded about with dragons"": Welsh national identity in William Goscombe John's Corn Hirlas (1898), Melanie Polledri (Amgueddfa Cymru - National Museum Wales)
    7. Sculpture and the decorative at the Scottish National War Memorial, Imogen Hart (University of California-Berkeley, USA)
    8. Ornament and monument in German sculpture, 1910-1930: Milly Steger and Renée Sintenis, Nina Lübbren (Anglia Ruskin University, UK)
    9. Modernist sculpture and the decorative: Henri Laurens with Robert Mallet-Stevens and Le Corbusier, Anna Ferrari (Royal Academy London, UK)
    10. The decorative arts as found object: Converging domains for contemporary sculpture, Lisa Wainwright (School of the Art Institute of Chicago, USA)
    11. Gross domestic product: Contemporary British ceramics and the subversion of the monument, Laura Gray (Independent Art Historian)
    12. Fabrication and failure: Hacking the decorative in contemporary British art, Bridget O'Gorman (Artist and Researcher)
    Index

    "

    Több