Screening Soviet Nationalities
Kulturfilms from the Far North to Central Asia
Sorozatcím: KINO - The Russian and Soviet Cinema;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 31.99
-
15 283 Ft (14 555 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 057 Ft off)
- Kedvezményes ár 12 226 Ft (11 644 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
15 283 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2021. március 25.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350242456
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem320 oldal
- Méret 214x136x18 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 31 bw illus 139
Kategóriák
Hosszú leírás:
Filmmakers in the early decades of the Soviet Union sought to create a cinematic map of the new state by portraying its land and peoples on screen. Such films created blueprints of the Soviet domain's scenic, cultural and ethnographic perimeters and brought together - in many ways disparate - nations under one umbrella. Categorised as kulturfilms, they served as experimental grounds for developing the cinematic formulae of a multiethnic, multinational Soviet identity. Screening Soviet Nationalities examines the non-fictional representations of Soviet borderlands from the Far North to the Northern Caucasus and Central Asia between 1925-1940. Beginning with Dziga Vertov and his vision of the Soviet space as a unified, multinational mosaic, Oksana Sarkisova rediscovers films by Vladimir Erofeev, Vladimir Shneiderov, Alexander Litvinov, Mikhail Slutskii, Amo Bek-Nazarov, Mikhail Kalatozov, Roman Karmen and other filmmakers who helped construct an image of Soviet ethnic diversity and left behind a lasting visual legacy.The book contributes to our understanding of changing ethnographic conventions of representation, looks at studies of diversity despite the homogenising ambitions of the Soviet project, and reexamines methods of blending reality and fiction as part of both ideological and educational agendas.
Using a wealth of unexplored archival evidence from the Russian State Documentary Film and Photo Archive (RGAKFD) as well as the Gosfilmofond state film archive, Sarkisova examines constructions of exoticism, backwardness and Soviet-driven modernity through these remarkable and underexplored historical travelogues.
Tartalomjegyzék:
Introduction: Projects of a New Vision
1. They Must Be Represented: Kulturfilm and the National Niche in Soviet Cinema
2. Absolute Kinography: Vertov's Cine-Race across the Soviet Universe
3. Arctic Travelogues: Conquering the Soviet North
4. Forest People, Wild and Tamed: Travelogues in the Far East
5. Diagnosing the Nations: Nationalizing Dirt and Disease on the Screen
6. Touring the Caucasus
Ordnung - Ein politisch umkämpfter Begriff
4 977 Ft
4 728 Ft
Zur Semantik anaphorischer Pronomina: Untersuchungen scholastischer und moderner Theorien
85 438 Ft
78 603 Ft