Sacrifice Regained
Morality and Self-Interest in British Moral Philosophy from Hobbes to Bentham
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 79.00
-
37 742 Ft (35 945 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 774 Ft off)
- Kedvezményes ár 33 968 Ft (32 351 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
37 742 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2019. szeptember 3.
- ISBN 9780198840473
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 242x162x20 mm
- Súly 510 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
From Thomas Hobbes to Jeremy Bentham, 'British Moralists' have questioned whether being virtuous makes you happy. Roger Crisp elucidaties their views on happiness and virtue, self-interest and sacrifice, and well-being and morality, and highlights key themes such as psychological egoism, evaluative hedonism, and moral reason in their thought.
TöbbHosszú leírás:
Does being virtuous make you happy? In this book, Roger Crisp examines the answers to this ancient question provided by the so-called 'British Moralists', from Thomas Hobbes, around 1650, for the next two hundred years, until Jeremy Bentham. This involves elucidating their views on happiness (self-interest, or well-being) and on virtue (or morality), in order to bring out the relation of each to the other. Themes ran through many of these writers: psychological egoism, evaluative hedonism, and - after Hobbes - the acceptance of self-standing moral reasons. But there are exceptions, and even those taking the standard views adopt them for very different reasons and express them in various ways. As the ancients tended to believe that virtue and happiness largely coincide, so these modern authors are inclined to accept posthumous reward and punishment. Both positions sit uneasily with the common-sense idea that a person can truly sacrifice their own good for the sake of morality or for others. Roger Crisp shows that David Hume - a hedonist whose ethics made no appeal to the afterlife - was the first major British moralist to allow for, indeed to recommend, such self-sacrifice. Morality and well-being of course remain central to modern ethics, and Crisp demonstrates how much there is to learn from this remarkable group of philosophers.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction: The Morality Question
Hobbes: The Return of Gyges
Cumberland: Divine Utilitarianism
More: An Enthusiasm for Virtue
Locke: The Sanctions of God
Mandeville: Morality after the Fall
Shaftesbury: Stoicism and the Art of Virtue
Hutcheson: Impartial Pleasures
Clarke: Virtue and the Life Hereafter
Butler: The Supremacy of Conscience
Reid: The Goodness of Virtue, and its Limits
Hume: The Utility of Morality
Smith: The Delusions of Self-love
Price: Morality as God
Gay, Tucker, Paley, and Bentham: Variations on the Theme of Happiness