• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Romanticism and Visuality: Fragments, History, Spectacle

    Romanticism and Visuality by Thomas, Sophie;

    Fragments, History, Spectacle

    Sorozatcím: Routledge Studies in Romanticism;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 47.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        22 927 Ft (21 835 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 585 Ft off)
      • Kedvezményes ár 18 341 Ft (17 468 Ft + 5% áfa)

    22 927 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2010. február 12.

    • ISBN 9780415875790
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem246 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 340 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book investigates the productive crosscurrents between visual culture and literary texts in the Romantic period, focusing on the construction and manipulation of the visual, the impact of new visual media on the literary and historical imagination, and on fragments and ruins as occupying the shifting border between the visible and the invisible.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book investigates the productive crosscurrents between visual culture and literary texts in the Romantic period, focusing on the construction and manipulation of the visual, the impact of new visual media on the literary and historical imagination, and on fragments and ruins as occupying the shifting border between the visible and the invisible. It examines a broad selection of instances that reflect debates over how seeing should itself be viewed: instances, from Daguerre's Diorama, to the staging of Coleridge's play Remorse, to the figure of the Medusa in Shelley's poetry and at the Phantasmagoria, in which the very act of seeing is represented or dramatized. In reconsidering literary engagements with the expanding visual field, this study argues that the popular culture of Regency Britain reflected not just emergent and highly capitalized forms of mass entertainment, but also a lively interest in the aesthetic and conceptual dimensions of looking. What is commonly thought to be the Romantic resistance to the visible gives way to a generative fascination with the visual and its imaginative--even spectacular--possibilities.



    "Exploring the inter-relationship between literature and visual culture in the Romantic period, Thomas (humanities, U. of Sussex) looks at how seeing itself was viewed, both by people involved in creating visual spectacle and those who responded by writing in literature about the status of the visual. Her topics include the fragment in ruins, Romantic idealism and the interference of sight, and vision and revulsion in Shelley. Some of the chapters have been published as independent essays." -- Book News Inc., August 2008

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface and Acknowledgments


    List of Illustrations






      1. (Introduction) Regarding Visuality: From the
        Picturesque to the Panorama



      2. ‘Shadows of a Magnitude’:
        Keats, Fragments, and Vision



      3. The Fragment in Ruins



      4. Seeing Past Rome: Ruins, History, Museums



      5. Romantic Idealism and the Interference of Sight



      6. Making Visible: The Diorama, the Double,
        and the Gothic Subject



      7. Seeing Things ("as they are"): Coleridge, Schiller,
        and the Play of Semblance



      8. Vision and Revulsion: Shelley, Medusa, and
        the Phantasmagoria

    Notes


    Bibliography


    Index


    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Romanticism and Visuality: Fragments, History, Spectacle

    Faces of Jesus in Africa

    Schreiter, Robert J. , Schreiter, Robert J.(ed.)

    9 849 Ft

    9 061 Ft

    Romanticism and Visuality: Fragments, History, Spectacle

    Coleridge's Responses: Selected Writings on Literary Criticism, the Bible and Nature

    Coleridge, Samuel Taylor; , Harding, Anthony John; Harvey, Samantha; Perry, Seamus; (ed.)

    284 261 Ft

    247 307 Ft

    20% %kedvezmény
    Romanticism and Visuality: Fragments, History, Spectacle

    Evidence Contestation: Dealing with Dissent in Knowledge Societies

    Zachmann, Karin; Bondio, Mariacarla Gadebusch; Jukola, Saana;(ed.)

    18 627 Ft

    14 902 Ft

    Romanticism and Visuality: Fragments, History, Spectacle

    It's Ok to Be Angry about Capitalism

    Sanders, Bernie;Nichols, John

    10 552 Ft

    9 708 Ft

    20% %kedvezmény
    Romanticism and Visuality: Fragments, History, Spectacle

    A Research Agenda for Intelligence Studies and Government

    Dover, Robert; Dylan, Huw; Goodman, Michael S.; (ed.)

    48 730 Ft

    38 984 Ft

    Romanticism and Visuality: Fragments, History, Spectacle

    Die Bibel. Einheitsübersetzung (Revision 2017), Senfkorn, Handschmeichler lila: Gesamtausgabe

    Bischöfe Deutschlands, Österreichs, der Schweiz u.a., der Schweiz u.a.; (ed.)

    16 590 Ft

    15 761 Ft

    20% %kedvezmény
    Romanticism and Visuality: Fragments, History, Spectacle

    Educating for Democracy: Case-method Teaching and Learning

    McNergney, Robert F.; Ducharme, Edward R.; Ducharme, Mary K.; (ed.)

    18 149 Ft

    14 519 Ft

    next