Romanticism and Visuality
Fragments, History, Spectacle
Sorozatcím: Routledge Studies in Romanticism;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 47.99
-
22 927 Ft (21 835 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 585 Ft off)
- Kedvezményes ár 18 341 Ft (17 468 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
22 927 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2010. február 12.
- ISBN 9780415875790
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem246 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 340 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book investigates the productive crosscurrents between visual culture and literary texts in the Romantic period, focusing on the construction and manipulation of the visual, the impact of new visual media on the literary and historical imagination, and on fragments and ruins as occupying the shifting border between the visible and the invisible.
TöbbHosszú leírás:
This book investigates the productive crosscurrents between visual culture and literary texts in the Romantic period, focusing on the construction and manipulation of the visual, the impact of new visual media on the literary and historical imagination, and on fragments and ruins as occupying the shifting border between the visible and the invisible. It examines a broad selection of instances that reflect debates over how seeing should itself be viewed: instances, from Daguerre's Diorama, to the staging of Coleridge's play Remorse, to the figure of the Medusa in Shelley's poetry and at the Phantasmagoria, in which the very act of seeing is represented or dramatized. In reconsidering literary engagements with the expanding visual field, this study argues that the popular culture of Regency Britain reflected not just emergent and highly capitalized forms of mass entertainment, but also a lively interest in the aesthetic and conceptual dimensions of looking. What is commonly thought to be the Romantic resistance to the visible gives way to a generative fascination with the visual and its imaginative--even spectacular--possibilities.
"Exploring the inter-relationship between literature and visual culture in the Romantic period, Thomas (humanities, U. of Sussex) looks at how seeing itself was viewed, both by people involved in creating visual spectacle and those who responded by writing in literature about the status of the visual. Her topics include the fragment in ruins, Romantic idealism and the interference of sight, and vision and revulsion in Shelley. Some of the chapters have been published as independent essays." -- Book News Inc., August 2008
TöbbTartalomjegyzék:
Preface and Acknowledgments
List of Illustrations
- (Introduction) Regarding Visuality: From the
Picturesque to the Panorama - ‘Shadows of a Magnitude’:
Keats, Fragments, and Vision - The Fragment in Ruins
- Seeing Past Rome: Ruins, History, Museums
- Romantic Idealism and the Interference of Sight
- Making Visible: The Diorama, the Double,
and the Gothic Subject - Seeing Things ("as they are"): Coleridge, Schiller,
and the Play of Semblance - Vision and Revulsion: Shelley, Medusa, and
the Phantasmagoria
Notes
Bibliography
Index
Több
Coleridge's Responses: Selected Writings on Literary Criticism, the Bible and Nature
284 261 Ft
247 307 Ft
Mit dem Rücken zur Kunst: Die neuen Statussymbole der Macht
8 295 Ft
7 880 Ft