Romanticism and the Gothic
Genre, Reception, and Canon Formation
Sorozatcím: Cambridge Studies in Romanticism; 40;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 38.00
-
18 154 Ft (17 290 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 631 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 524 Ft (13 832 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
18 154 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma New ed
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2006. november 2.
- ISBN 9780521026932
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem276 oldal
- Méret 228x152x18 mm
- Súly 426 g
- Nyelv angol 50
Kategóriák
Rövid leírás:
The first full-length study of the relationship between Romantic and Gothic literature.
TöbbHosszú leírás:
This is the first full-length study to examine the links between high Romantic literature and what has often been thought of as a merely popular genre - the Gothic. Michael Gamer offers a sharply focused analysis of how and why Romantic writers drew on Gothic conventions whilst, at the same time, denying their influence in order to claim critical respectability. He shows how the reception of Gothic literature, including its institutional and commercial recognition as a form of literature, played a fundamental role in the development of Romanticism as an ideology. In doing so he examines the early history of the Romantic movement and its assumptions about literary value, and the politics of reading, writing and reception at the end of the eighteenth century. As a whole the book makes an original contribution to our understanding of genre, tracing the impact of reception, marketing and audience on its formation.
'... this is a lucid and persuasive work that brings real illumination to the murky origins of the Romantic ideology.' The Nineteenth Century
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments; List of abbreviations; A note on the text; Introduction: Romanticism's 'pageantry of fear'; 1. Gothic, reception and production; 2. Gothic and its contexts; 3. 'Gross and violent stimulants': producing Lyrical Ballads 1798 and 1800; 4. National supernaturalism: Joanna Baillie, Germany, and the Gothic drama; 5. 'To foist thy stale romance': Scott, antiquarianism, and authorship; Notes; Index.
Több