Rethinking Media Studies
Media, Meditation and Communication
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge India
- Megjelenés dátuma 2024. május 13.
- ISBN 9781032271279
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem440 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 780 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 Illustrations, black & white; 7 Halftones, black & white; 8 Tables, black & white 561
Kategóriák
Rövid leírás:
This book reconsiders media studies from different philosophical and theoretical perspectives from around the world. It brings together diverse views and visions from thinkers such as Jurgen Habermas, Ramachandra Gandhi, Jacques Derrida, Paul Ricouer, Pope Francis, and Satyajit Ray, among others.
TöbbHosszú leírás:
This book reconsiders media studies from different philosophical and theoretical perspectives from around the world. It brings together diverse views and visions from thinkers such as Sr Aubrobindo, Jurgen Habermas, Paul Ricoeur, Pope Francis, and Satyajit Ray, among others. The authors focus on the issues of ethics, aesthetics, meditation, and communication in relation to media studies and explore the links between media and mindfulness. The volume includes case studies from India, United States, Switzerland, and Denmark and presents empirical works on new horizons of critical media studies in different fields such as American news media and creative media lab. A unique contribution, this book will be indispensable for students and researchers of journalism, communication studies, social media, behavioural sciences, sociology, philosophy, cultural studies, and development studies.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Figures xii List of Tables xiii Notes on Contributors xiv Preface xxiii Rethinking Media Studies: An Introduction and an Invitation 1 ANANTA KUMAR GIRI AND SANTOSH KUMAR BISWAL PART I Media, Meditation, and Communication 13 1 What Follows from the Nature of Human Communication for a Future Democracy as a “Communication Society”?: At the Crossing of Social–Philosophical and Spiritual Meditation 15 JOHANNES HEINRICHS 2 Media, Truth, and the Good: A Meditation on the Implications of Historico-Religious Contexts 36 ORI Z. SOLTES 3 The Message of Media, Communicative Action, and Meditative Walking: Pope Francis’ Prophetic Actions and Paul Ricoeur’s Understanding of Faith for Societal Transformation and Moral Openness 54 KURUVILLA PANDIKATTU S.J. 4 Moral Consciousness and Communicative Action: From Discourse Ethics to Spiritual Transformations 67 ANANTA KUMAR GIRI 5 Mahatma Gandhi, Media Ethics, and United Nations 91 CHRISTIAN BARTOLF 6 Significance of Integrating Nonviolent Communication in Communication Studies: An Exploration 104 VEDABHYAS KUNDU 7 Desire for Omnipresence: A Brief Introduction to a Key Conceptual Tool 117 CAMILA MOZZINI-ALISTER 8 The Development of Self in the Age of Social Media: Creating Transitional Spaces through Focused Meditative Practices 131 ANUSNIGDHA PART II Rethinking Media Studies: New Horizons of Theory and Practice 145 9 Unorthodox Coalitions: Co-Creative Media Initiatives for Transformative Critical Sustainability Studies 147 SUSAN THIEME AND EDA ELIF TIBET 10 Recreating Global Media through Propitious Hermeneutics Instigating Possible Earthly Prospects for Mankind 165 RUTH NEYAH V 11 Urban Society in the Films of Satyajit Ray: An Ambiguous Journey between Instrumental Rationalism and Intersubjective Reality 182 ABHISHEK KUMAR 12 Transformative Communal Media Engagement and Diversification 196 ABDULKADIR OSMAN FARAH 13 American News Media: A Shattered Institution 210 SHARAF REHMAN 14 Media, Mediation, and Transformation: The Implication of Digital Mediation on Contemporary Bombay Cinema 228 IPSITA BARAT 15
Több
Go Ye and Study the Beehive: The Making of a Western Working Class
50 163 Ft
45 147 Ft
2016 Presidential Election Guide
3 339 Ft
3 005 Ft
Prospecting Ocean
11 943 Ft
10 749 Ft
The Lives and Legacy of Kim Sis?p (1435?1493): Dissent and Creativity in Chos?n Korea
47 696 Ft
43 881 Ft
Beautiful Joe
5 962 Ft
5 485 Ft