Resources, Firms, and Strategies
A Reader in the Resource-Based Perspective
Sorozatcím: Oxford Management Readers;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 61.00
-
29 142 Ft (27 755 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 914 Ft off)
- Kedvezményes ár 26 228 Ft (24 980 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
29 142 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 1997. december 11.
- ISBN 9780198781790
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem396 oldal
- Méret 233x156x22 mm
- Súly 565 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk line figures 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This new Reader brings together the key articles from all the big names in strategy of the resource-based perspective of the firm. In current teaching of business strategy growing attention is given to this view as a complement to the competitive postitioning analysis associated with the work of Michael Porter. Increasingly influential, this set of ideas encompasses and underpins the popular management writing on core competencies. This book will be an invaluable tool for teachers and students of business, economics, and management.
TöbbHosszú leírás:
Strategic management has been increasingly characterized by an emphasis on core competences. Firms are advised to divest unrelated businesses and return to core business. Moreover, competitive advantage is now increasingly seen as a matter of efficiently deploying scarce knowledge resources to product markets. Much of this change in emphasis has occurred because of the emergence of a unified and rigorous approach to strategy, often called the resource-based approach. This Reader brings together extracts from the seminal articles that created this dominant perspective in strategic management. It includes the pioneering work of Selznick, Penrose, and Chandler and more recent writing by Wernerfelt, Barney, Teece, and Prahalad and Hamel.
TöbbTartalomjegyzék:
Foreword
Resources and Strategy: A Brief Overview of Themes and Contributions
Leadership in Administration
The Theory of the Growth of the Firm
Strategy and Structure
The Concept of Corporate Strategy
The Organisation of Industry
Industry Structure, Market Rivalry, and Public Policy
An Evolutionary Theory of Economic Change
Economies of Scope and the Scope of the Enterprise
A Resource-based View of the Firm
Towards a Strategic Theory of the Firm
Strategic Factor Markets
Asset Stock Accumulation and the Sustainability of Competitive Advantage
Diversification, Ricardian Rents, and Tobins q
The Cornerstones of Competitive Advantage
The Resource-based View Within the Conversation of Strategic Management
The Core Competence of the Corporation
Why do Firms Differ; and How does it Matter?
Dynamic Capabilities and Strategic Management
Transaction-cost Economics in Real Time
Knowledge of the Firm
Related Diversification, Core Competences and Corporate Performance
Resources and Strategy: Problems, Open Issues, and Ways Ahead