• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Research Methods for English Language Teachers

    Research Methods for English Language Teachers by McDonough, Jo; McDonough, Steven;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 49.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        23 882 Ft (22 745 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 776 Ft off)
      • Kedvezményes ár 19 106 Ft (18 196 Ft + 5% áfa)
      • A kedvezmény érvényes eddig: 2025. december 31.

    23 882 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    First Published in 1997. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book offers a lively introduction to the research methods and techniques available to English language teachers who wish to investigate aspects of their own practice. It covers qualitative and quantitative methodology and includes sections on observation, introspection, diary studies, experiments, interviews, questionnaires, numerical techniques and case study research.



    Each method is illustrated with examples in language teaching contexts, and techniques of data collection and analysis are introduced. The authors focus particularly on research in the classroom, on tests, materials, the effects of innovations, and they discuss methods appropriate to research in various collaborative modes as well as by individuals. A key feature of the book is an introduction to the debate surrounding different approaches to research, with an evaluation of traditional research in relation to the paradigms associated with reflective practice and action research.



    The book is ideal for teachers on initial training and post-experience courses, students on degree programmes in applied linguistics and TEFL and, of course, practising teachers with an interest in research methods in language teaching.

    A good and useful book.
    The Linguist

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: setting the scene; Part 1 Principles and Perspectives; Chapter 1 Teachers in action; Chapter 2 The teacher researcher in focus; Chapter 3 What is research?; Chapter 4 Principles and problems: what makes good research?; Chapter 5 Generating research; Part 2 Topics and Methods; Chapter 6 Definitions and overview; Chapter 7 Observing language classrooms; Chapter 8 Diaries and diary studies; Chapter 9 Using numbers; Chapter 10 Doing experiments; Chapter 11 Asking questions; Chapter 12 Looking inside: methods for introspection; Chapter 13 Studying cases; Chapter 14 Mixing research methods; Conclusion;

    Több