• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Remixing Race after Apartheid: Kaapse Klopse in South Africa

    Remixing Race after Apartheid by Inglese, Francesca;

    Kaapse Klopse in South Africa

    Sorozatcím: Music / Culture;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 35.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 721 Ft (15 925 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 338 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 384 Ft (14 651 Ft + 5% áfa)

    16 721 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Wesleyan University Press
    • Megjelenés dátuma 2026. január 13.

    • ISBN 9780819502353
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem260 oldal
    • Méret 228x152 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 24 b&w photos, 1 map
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The first in-depth study of Kaapse klopse, a carnival tradition in South Africa

    Remixing Race after Apartheid is the first ethnographic monograph centered on Kaapse klopse, a South African carnival tradition, and it uses this genre as a critical lens to explore how sound mediates racial identity in the postapartheid era. Drawing on immersive fieldwork, interviews, and performance analysis, the book employs methods from sensory ethnography, sound studies, and critical race theory to foreground participants' lived experiences and aesthetic practices.

    The study reveals how klopse has expanded since apartheid's end, particularly among youth and women, serving as a site of cultural resistance and self-making. Participants use klopse to respond to the racial and spatial legacies of apartheid and to marginalization within the everyday social, political, and economic conditions in which they live.

    Challenging the reductive portrayals of klopse as either escapist or criminal, the book critiques the use of imported aesthetic categories and instead centers local meaning-making. Remixing Race shows how klopse operates as a dynamic, multisensory space where performers negotiate identity, history, and belonging—without collapsing their creativity into identity politics or erasing their social positioning. It offers a model for how ethnographic and sonic methodologies can illuminate the affective and political dimensions of racialized cultural expression.



    "Remixing Race after Apartheid is a beautifully written ethnography balancing multiple perspectives on carnival and community-building among the 'coloured' population in South Africa's Kaapse klopse. Inglese's skillful synthesis explores the understanding (and misunderstanding) of race and identity in local and global contexts."—Noel Lobley, author of Sound Fragments: From Field Recording to African Electronic Stories

    "This book provides a nuanced and lively history of the Kaapse Klopse (Clubs of the Cape) and their Carnival practices in Cape Town and its townships, using indigenous concepts and terminology to document processes of cultural and musical fusion. An important and highly original study that both elucidates ways in which the Carnival music lends meaning and value to its local community while creatively challenging binary views of music and race."—Kay Kaufman Shelemay, G. Gordon Watts Research Professor of Music and of African and African American Studies, Harvard University

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments

    Companion Website

    Note on Language

    Introduction: Voorsmakie

    ONE—Remaking Race and Value in the Era of "Nonracialism"

    TWO—Goema's Cape Town: Carnival and the Reclamation of Space

    THREE—Sonic Orientation: Sociality and Inauthenticity in Sentimentals

    FOUR–Moeniel's Open Ears: Deurmekaar Sociality, Openness, and Remix in Moppies

    FIVE —Nostalgia for an Imagined Future: "Coon Songs" and the Legacy of Blackface Minstrelsy

    SIX—Struggling for Value in the Neoliberal City

    Epilogue: Back-March

    Notes

    Bibliography

    Index

    Több