• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Reconfiguring the Museum – The Politics of Digital Display: The Politics of Digital Display

    Reconfiguring the Museum – The Politics of Digital Display by Herman, Ana–maria;

    The Politics of Digital Display

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 64.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        30 576 Ft (29 120 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 058 Ft off)
      • Kedvezményes ár 27 518 Ft (26 208 Ft + 5% áfa)

    30 576 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó John Wiley & Sons
    • Megjelenés dátuma 2023. február 10.

    • ISBN 9780228014256
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem272 oldal
    • Méret 236x162x26 mm
    • Súly 548 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 58 photos, 7 tables
    • 444

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Digital media technologies have provided an occasion not only for novel ways to display and exhibit collections, but also for new politics to arise as museums and urban settings change. While some believe these changes are driven by humans, others see digital media technologies at the heart of these changes.
    Reconfiguring the Museum offers a third explanation that considers both the social and technical together and thereby captures the experimental nature of introducing novel digital media technologies to museums, and the uncertainty, messiness, contingency, and complexity involved. In this sociotechnical case study of a novel augmented reality app – first designed to exhibit collections from the Museum of London across the sprawling capital city, and later remade for the McCord Museum to display collections throughout Montreal – Ana-Maria Herman reveals how the app introduced unexpected new relations between the museums, their collections, advertising agencies, sponsors, technology companies, corporations, urban spaces, and end users. She shows how museum practices related to curating, designing, building, visiting, and modifying exhibitions were transformed, and how, in such unsettled arrangements, what we think of as old cultural politics can unexpectedly re-emerge, while new digital politics – related to big data, surveillance, and automated processes – may not necessarily materialize.
    A detailed account of emerging actors and practices involved in making digital exhibitions, Reconfiguring the Museum offers practical considerations for museum, culture, and heritage practitioners charged with creating digital displays and accounting for their success or failure.

    Több