
Reading Together, Reading Apart
Identity, Belonging, and South Asian American Community
Sorozatcím: Asian American Experience; 147;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 20.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 062 Ft off)
- Discounted price 9 561 Ft (9 105 Ft + 5% áfa)
10 623 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Illinois Press
- Megjelenés dátuma 2016. október 17.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9780252081958
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 229x152x18 mm
- Súly 286 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 4 black and white photographs, 18 tables 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Often thought of as a solitary activity, the practice of reading can in fact encode the complex politics of community formation. Engagement with literary culture represents a particularly integral facet of identity formation--and serves as an expression of a sense of belonging--within the South Asian diaspora in the United States. Tamara Bhalla blends a case study with literary and textual analysis to illuminate this phenomenon. Her fascinating investigation considers institutions from literary reviews to the marketplace and social media and other technologies, as well as traditional forms of literary discussion like book clubs and academic criticism. Throughout, Bhalla questions how her subjects' circumstances, shared race and class, and desires limit the values they ascribe to reading. She also examines how ideology circulating around a body of literature or a self-selected, imagined community of readers shapes reading itself and influences South Asians' powerful, if contradictory, relationship with ideals of cultural authenticity.
TöbbHosszú leírás:
"Bhalla ultimately elucidates an affirmative potentiality from which elite tradition (in this case, literary production) encounters quotidian praxis and produces new forms of collective belonging."--Journal of Asian American Studies Több