• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Queer Representations in Chinese-language Film and the Cultural Landscape

    Queer Representations in Chinese-language Film and the Cultural Landscape by Chao, Shi-Yan;

    Sorozatcím: Asian Visual Cultures;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 1.

    • ISBN 9781041184829
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem412 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This work provides a cultural history of queer representations in Chinese-language film and media, negotiated by locally produced knowledge, local cultural agency, and lived histories.

    Több

    Hosszú leírás:

    Queer Representations in Chinese-language Film and the Cultural Landscape provides a cultural history of queer representations in Chinese-language film and media, negotiated by locally produced knowledge, local cultural agency, and lived histories. Incorporating a wide range of materials in both English and Chinese, this interdisciplinary project investigates the processes through which Chinese tongzhi/queer imaginaries are articulated, focusing on four main themes: the Chinese familial system, Chinese opera, camp aesthetic, and documentary impulse. Chao’s discursive analysis is rooted in and advances genealogical inquiries: a non-essentialist intervention into the Chinese idea of filial piety, a transcultural perspective on the contested genre of film melodrama, a historical investigation of the local articulations of mass camp and gay camp, and a transnational inquiry into the different formats of documentary. This book is a must for anyone exploring the cultural history of Chinese tongzhi/queer through the lens of transcultural media.

    Chao Shi-yan's book is a jewelry box of delights, sparkling with sharp analysis of Chinese-language queer culture ranging from Maoist melodrama to Taiwanese musicals, lesbian documentaries, and adaptations from queer literary classics. Arranged in three sections on kinship, camp, and documentary, they illuminate a little known and complex landscape. - Chris Berry, King's College London

    From PRC socialist classic and Hong Kong popular cinema to DV lesbian documentaries and Taiwan camp aesthetics, this richly researched, deeply contextualized, and theoretically sophisticated tome offers an expansive queer reading of Chinese-language film and media work. An important contribution to Sinophone queer cinema studies. - Song Hwee Lim, author of Celluloid Comrades: Representations of Male Homosexuality in Contemporary Chinese Cinemas and Professor of Cultural Studies at The Chinese University of Hong Kong

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements,Introduction: Processing Tongzhi/Queer Imaginaries, Chapter 1: The Chinese Queer Diasporic Imaginary, Chapter 2: Two Stage Sisters: Comrades, Almost a Love Story, Chapter 3: Mass Camp in Contemporary Hong Kong Cinema, Chapter 4: Toward An Aesthetic of Tongzhi Camp, Chapter 5: Coming Out of The Box, Lalas with DV Cameras, Chapter 6: Performing Gender, Performing Documentary in Postsocialist China, Conclusion, Chinese Glossary,Bilingual Filmography,Selected Bibliography in English, Index.

    Több