Presenting Poetry
Composition, Publication, Reception
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 62.00
-
29 620 Ft (28 210 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 924 Ft off)
- Kedvezményes ár 23 696 Ft (22 568 Ft + 5% áfa)
- A kedvezmény érvényes eddig: 2025. december 31.
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
29 620 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1995. június 8.
- ISBN 9780521473606
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem282 oldal
- Méret 235x157x21 mm
- Súly 553 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 b/w illus. 0
Kategóriák
Rövid leírás:
The presentation of poetry to auditor and reader from the sixteenth to the twentieth centuries.
TöbbHosszú leírás:
The presentation of poetry to auditor and reader involves a complex interaction of rhetorical, orthographical and visual mediating skills. At issue are the nature of 'authority', the creation of a readership attuned to the writer's poetic resonances, and a delicate negotiation between literary tradition and individual talent. In a series of detailed readings leading scholars focus on the presentation of work by Spenser, Herbert, Milton, Dryden, Pope, Smart, Blake, Wordsworth, Browning, Yeats, Lawrence and David Jones. The wide chronological range enables unusually extensive comparison across the boundaries of generic form, and between the varying emotional, aesthetic and rhetorical emphases of specific periods: from the creation of fictitious 'persona' to the construction of autobiographical 'self', from the interaction of printed word and visual image to the arrangements and rearrangements of structure and sequence.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction; Part I: 'Personae', Sequence and Commentary: 1. 'Little booke: thy selfe present': the politics of presentation in The Shepheardes Calendar Richard A. McCabe; 2. 'Cut without hands': Herbert's Christian altar Alastair Fowler; 3. On historical commentary: the example of Milton and Dryden Howard Erskine-Hill; 4. Sequences of reading: Pope's Moral Essays and Intimations of Horace Pat Rogers; Part II. The Self Presented and Revised: 5. Presenting jeopardy: language, authority, and the voice of Smart in Jubilate Agno Tom Keymer; 6. Did Blake betray the French Revolution? A dialogue of the mind with itself Jerome K. McGann; 7. Presentation of the self in the composition of The Prelude Robert Woof; 8. The epiphanic mode in Browning's poetry Robert Langbaum; Part III. Readerships Inherited and Invented: 9. Newman's leading Eric Griffiths; 10. The politics of genre and audience in Yeats Seamus Deane; 11. The shaping of D. H. Lawrence's Look We Have Come Through! Mark Kinkead-Weekes; 12. Presentation and self-presentation in In Parenthesis Colin Wilcockson.
Több