 
      Preparing Antiracist ESOL Professionals
Linguistic Equity for Multilingual Learners
- 
          
          10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
- 
          
            20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie. 
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 054 Ft off)
- Kedvezményes ár 18 484 Ft (17 604 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 22.
- ISBN 9781032559292
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem200 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 12 Illustrations, black & white; 7 Halftones, black & white; 5 Line drawings, black & white; 7 Tables, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Thos book introduces the principles of antiracist teaching in ESOL settings. Addressing questions of power and privilege in the classroom, this book confronts linguistic racism to provide preservice educators with frameworks, examples, lessons, and strategies for promoting linguistic equity and supporting multilingual learners.
TöbbHosszú leírás:
Bringing together top scholars in TESOL and social justice education, this essential textbook introduces the principles and practices of antiracist teaching in ESOL settings. Addressing questions of power and privilege in the classroom, this book confronts linguistic racism to provide preservice educators with frameworks, examples, lessons, and strategies for promoting linguistic equity and supporting multilingual learners. Chapters cover key topics, including ability, ethnicity, gender, language background, linguistic origin, race, and religion, allowing educators to come away equipped with antiracist pedagogies for their curricula and programs.
With examples, key concepts, and varied resources in every chapter, this text is critical reading for courses on TESOL, multicultural education, and ideal for all ESOL educators.
TöbbTartalomjegyzék:
Contents
Introduction: Preparing Antiracist ESOL Professionals
Luciana C. de Oliveira and Karen L. Terrell 
Section 1: Teacher Preparation for Antiracist Classrooms
 Re-envisioning English Language Teacher Preparation for Equity and Social Justice
Fabiola P. Ehlers-Zavala
Racial literacy development of pre-service teachers: Exploring race, culture, language and privilege through TESOL course work
Rabia Hos and Lisya Seloni
Bilingualism in the Public Eye: A Dialogic Approach to Anti-Racist Teacher Preparation
Chris Montecillo Leider and Christina L. Dobbs
Section 2: Professional Development to Address Antiracism
CRT & LRP: Investigating Content-teacher Perspectives of the Intersectionality of Race and Language for Antiracist ESOL Practice
Karen L. Terrell, Joy Beatty, and Kara Viesca
Developing Culturally & Linguistically Sustaining ESOL Pedagogies through SFL Professional Development
Kelly-Ann Cooney and Ruslana Westerlund
Section 3: Other Antiracist Conversations in the Field
Decolonizing Bilingual Education: An Antiracist Approach to Language Teaching and Learning
Bruno Andrade and Luciana C. de Oliveira
Social Justice and Racial Discrimination Understandings in a Colombian EFL classroom: A decolonial Antiracist Approach
Nancy E. Carvajal Medina, Mariana Ramírez Sánchez, and Yesenia Escobar Espitia
Adult ELLs Matter: Antiracism in the English Language Education of Adults in the US
Mary Romney-Schaab and Federico Salas-Isnardi
Afterword
Kisha C. Bryan Jordan
