• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Postdramatic Theatre and India: Theatre-Making Since the 1990s

    Postdramatic Theatre and India by Sengupta, Ashis;

    Theatre-Making Since the 1990s

    Sorozatcím: Methuen Drama Engage;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        13 849 Ft (13 190 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 770 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 080 Ft (10 552 Ft + 5% áfa)

    13 849 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2023. július 27.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350284395
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem216 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Nyelv angol
    • 473

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    None of the Indian theatre-makers consciously built their works on the Euro-American model of the postdramatic, but many have used the theatre model in innovative, transnational ways. Essentially, they have adapted an originally European theatre paradigm to a different historical context and added new dimensions to it by cross-pollinating it with indigenous cultural forms.

    The main aim in doing so has been to invigorate the language of Indian urban theatre that had turned stale under the stronghold of realism growing out of colonial stage practice and homogeneous under the decolonizing drive of the 'theatre of roots' movement post-independence.

    Theatre in India today is rich in cross-media performance, theatre solos and monologues, pure spatial experience, plurimedial work, durational reading, real-time action, and so on.

    The book balances theory, contextualisation and praxis, building a hitherto non-existing archive of scholarship in Indian theatre within a postdramatic framework, and an argument for its place within contemporary Indian theatre. Interspersed throughout are Indian theatre-makers' opinions about their contemporary performance theory and practices vis-a-vis those in Europe and the US.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface
    Acknowledgements
    Introduction

    1. Hans-Thies Lehmann and Since: Postdramatic Theatre and Performance Today
    Contexts / Countertexts / The dramatic-postdramatic 'binary' / Passage towards the postdramatic / Presence / Mimesis, mediation, remediation / Postdramatic and the political / Return to the narrative and text / Performer-spectator relationship / Affect in postdramatic theatre / Postdramatic and the transnational

    2. Theorizing and Contextualizing India's Postdramatic
    Adaptation as contribution / Theatre-makers of India: opinions and practice / India's 'postdramatic' / Occasions and contexts (Autonomous women's movement; Cold war, globalization, theatre practice; Cultural exchange, intercultural engagements, training, influences; Theatre festivals, pedagogy, entrepreneurship) / Theatre-making in India (1990-present): a summing-up.

    3. The Postdramatic Turn in Indian Theatre
    Early adaptations / Early devised theatre

    4. India's Postdramatic I
    'Telling Stories across Forms' / Politics-as-Material / Theatre of Scenography

    5. India's Postdramatic II
    Monologues and Theatre Solos

    6. India's Postdramatic III
    Theatre of Speech / Theatre-as-Event / Reality Theatre / Theatre-as-Installation

    7. New Directions

    Bibliography
    Index


    ViewRelated Title Changes

    Több