• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Postcolonial Hangups in Southeast Asian Cinema: Poetics of Space, Sound, and Stability

    Postcolonial Hangups in Southeast Asian Cinema by Sim, Gerald;

    Poetics of Space, Sound, and Stability

    Sorozatcím: Critical Asian Cinemas;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Postcolonial Hangups in Southeast Asian Cinema: Poetics of Space, Sound, and Stability rethinks theory and style through films that bring the limits of traditional postcolonial frameworks into stark relief.

    Több

    Hosszú leírás:

    Postcolonial Hangups in Southeast Asian Cinema: Poetics of Space, Sound, and Stability rethinks theory and style through films that bring the limits of traditional postcolonial frameworks into stark relief. Discover Singapore's preoccupations with space, Yasmin Ahmad's Malaysian soundscapes, and Indonesia's investment in genre. These undertheorized films from geopolitically situated cultures narrate colonial identity within a distinctively Southeast Asian story. Gerald Sim's immersive journey nurtures connections between narrative film, commercial video, art cinema, and experimental work with an abiding commitment to self-reflexive theorizing. The book culminates in a reflection on the ethics and politics of conducting knowledge work on world cinema. Sim navigates Singapore's love of maps with the work of Tom Conley and Gilles Deleuze, surveys the city-state's cartographic uncanny, before using the spatial inquisitions in filmmaker Tan Pin Pin's cinema of hiraeth to appreciate Singapore's territorial predispositions. The book then revisits a beloved Malaysian director's voice of modernity alongside Jean-Luc Nancy's phenomenologies of listening and globalization. Original readings of Ahmad's oeuvre dwell on the interplay between her ethnic cacophonies and imperfect subtitling. Finally, Sim focuses on the postcoloniality of Indonesia's Cold War alliance with the United States to contemplate the overhang of authoritarian stability within its contemporary cinema's generic recourse.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments, Introduction: Expanding the Postcolonial Map, An Unfamiliar Postcoloniality, Touchstones in Postcolonial Film Studies: On Style and Practice, Strategies Old and New, Cold Wars and Methodological Debates, Chapter 1: Postcolonial Spatiality: Singapore Maps its Cinema, Aerial Maps, Affective Colonial Maps, The Persistence of Colonial Spatiality, Chapter 2: Reorienting Film History Spatially, Finding Singapore in the Impossibilities of Tan Pin Pin, The Vexed Images of Singapore's New Wave, Chapter 3: Postcolonial Cacophonies: Malaysia Senses the World, Nancian Soundscapes, Resonant Subjects, Postcolonial Globalism, Chapter 4: Postcolonial Myths: Indonesia Americanizes Stability, A Brief History of Sublation, American Influence, The Road to Reformasi, Conclusion: A Look Forward for Southeast Asian Film Studies, Theorizing Edwin, What Theory and Southeast Asian Cinema Mean to Each Other, Bibliography, Index

    Több