• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Personal Data in Competition, Consumer Protection and Intellectual Property Law: Towards a Holistic Approach?

    Personal Data in Competition, Consumer Protection and Intellectual Property Law by Bakhoum, Mor; Conde Gallego, Beatriz; Mackenrodt, Mark-Oliver; Surblytė-Namavičienė, Gintarė;

    Towards a Holistic Approach?

    Sorozatcím: MPI Studies on Intellectual Property and Competition Law; 28;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 267.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        110 941 Ft (105 658 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 22 188 Ft off)
      • Kedvezményes ár 88 753 Ft (84 526 Ft + 5% áfa)

    110 941 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2018
    • Kiadó Springer Berlin Heidelberg
    • Megjelenés dátuma 2018. november 13.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783662576458
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem577 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 1033 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk VI, 577 p. 7 illus., 1 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book analyses the legal approach to personal data taken by different fields of law. An increasing number of business models in the digital economy rely on personal data as a key input. In exchange for sharing their data, online users benefit from personalized and innovative services. But companies’ collection and use of personal data raise questions about privacy and fundamental rights. Moreover, given the substantial commercial and strategic value of personal data, their accumulation, control and use may raise competition concerns and negatively affect consumers. To establish a legal framework that ensures an adequate level of protection of personal data while at the same time providing an open and level playing field for businesses to develop innovative data-based services is a challenging task.
    With this objective in mind and against the background of the uniform rules set by the EU General Data Protection Regulation, the contributions to this book examine the significance and legal treatment of personal data in competition law, consumer protection law, general civil law and intellectual property law. Instead of providing an isolated analysis of the different areas of law, the book focuses on both synergies and tensions between the different legal fields, exploring potential ways to develop an integrated legal approach to personal data.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I Fundamentals of Personal Data: Between Personal Property Rights and Regulation.- Part II Personal Data and Competition Law.- Part III Personal Data, Civil Law and Consumer Law.- Part IV Personal Data, IP, Unfair Competition and Regulation.

    Több