Performing Homer: The Voyage of Ulysses from Epic to Opera
The Voyage of Ulysses from Epic to Opera
Sorozatcím: Ashgate Interdisciplinary Studies in Opera;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2019. június 25.
- ISBN 9781409445630
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem222 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 23 Illustrations, black & white; 13 Halftones, black & white; 10 Line drawings, black & white 30
Kategóriák
Rövid leírás:
In Performing Homer: The Voyage of Ulysses from Epic to Opera scholars in Classics, Drama, Italian Literature, Art History, and Musicology explore the journey of Homer's Odyssey from ancient to modern times. The book traces the reception of The Odyssey though the Italian humanist sources to the treatment of the tale not only by Monteverdi but also such composers as Elizabeth Jacquet de la Guerre, Gluck, and Alessandro Scarlatti, and the dramatic and poetic traditions thereafter.
TöbbHosszú leírás:
The epic poems the Iliad and the Odyssey, attributed to Homer, are among the oldest surviving works of literature derived from oral performance. Deeply embedded in these works is the notion that they were intended to be heard: there is something musical about Homer's use of language and a vivid quality to his images that transcends the written page to create a theatrical experience for the listener. Indeed, it is precisely the theatrical quality of the poems that would inspire later interpreters to cast the Odyssey and the Iliad in a host of other media-novels, plays, poems, paintings, and even that most elaborate of all art forms, opera, exemplified by no less a work than Monteverdi's Il ritorno di Ulisse in patria. In Performing Homer: The Voyage of Ulysses from Epic to Opera, scholars in classics, drama, Italian literature, art history, and musicology explore the journey of Homer's Odyssey from ancient to modern times. The book traces the reception of the Odyssey though the Italian humanist sources—from Dante, Petrarch, and Ariosto—to the treatment of the tale not only by Monteverdi but also such composers as Elizabeth Jacquet de la Guerre, Gluck, and Alessandro Scarlatti, and the dramatic and poetic traditions thereafter by such modern writers as Derek Walcott and Margaret Atwood.
TöbbTartalomjegyzék:
Part 1 Epic Theatricalities
1. Soundings of the lyre: Performing Homer in archaic Greece Deborah Steiner
2. "Like an expert singer skilled at lyre and song": Reading the Odyssey as Opera George A. Harne
3. Ariosto’s Ulysses: Medieval Homer and the Querelle de Femmes - Eleonora Stoppino
Part 2 Staging a Baroque Homer
4. La castità rinforzata: from Homer to Monteverdi Ellen Rosand
5. Drama, not Epic: Il ritorno d’Ulisse in patria and the Aesthetic Discourse in Subsequent Librettos Hendrik Schulze
6. Singing Love and Dancing War: The Ballo in Il ritorno d’Ulisse in patria - Michaela Baranello
7. Reimagining Ulysses: Spectacular Stage Effects in Contemporary Productions of Monteverdi’s Il ritorno d’Ulisse in patria - Andrew Eggert
Part 3 Traditions and Afterlife
8. The Illiad and the Odyssey in the Epic Maggio of the Tuscan-Emilian Apennines Jo Ann Cavallo
9. The Failure of Scarlatti’s Telemaco - Robert C. Ketterer
10. Intertextual Travel: Cantata as a Mode of Homeric Reception in Early 18th-Century France Michele Cabrini
11. Late Victorian Musical Odysseys. Scholarship, and Translation: The Curious Case of Samuel Butler Edith Hall
Epilogue
12. Ulysses’s Fantastic Voyage, from Dante to Wolcott Pietro Frassica
Több
Es ist dein Planet: Ideen gegen den Irrsinn
3 728 Ft
3 542 Ft
Donald and Mickey: The Big Fat Flat Blot Plot
4 569 Ft
4 203 Ft
Hollinshead's Functional Anatomy of the Limbs and Back
21 961 Ft
19 106 Ft