Pain and Politics in Postwar Feminist Art
Activism in the Work of Nancy Spero
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
13 849 Ft (13 190 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 770 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 080 Ft (10 552 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
13 849 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2025. augusztus 21.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350286542
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 232x154x16 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8 colour & 46 bw illus 680
Kategóriák
Hosszú leírás:
Between 1966 and 1976, American artist Nancy Spero completed some of her most aggressively political work. Made at a time when Spero was a key member of the anti-war and feminist arts-activism that burgeoned in the New York art world during the period, her works demonstrate a violent and bodily rejection of injustice.
Considering the ways in which anti-war and feminist art used emotion as a means to persuade and protest, Pain and Politics in Postwar Feminist Art examines the history of this crucial decade in American art politics through close attention to Spero's practice. Situating her work amongst the activism that defined the era, this book examines the ways in which sensation and emotion became political weapons for a generation of artists seeking to oppose patriarchy and war.
Exemplary of the way in which artists were using metaphors of sensation and emotion in their work as part of the anti-Vietnam war and feminist art movements in the late 1960s and early 1970s, Spero's practice acts as a model for representing how politics feels. By exploring Spero's political engagement anew, this book offer a profound recontextualization of the important contribution that Spero made to Feminist thought, politics and art in the US.
Tartalomjegyzék:
List of Plates
List of Figures
Acknowledgments
Introduction
Pain and its Politics
Pain's Metaphor and Metonymy
Chapter Outline
Chapter One: Personal and Political: Pain and Emotion 1966-1976
Anti-War Anger and Feminist Hurt
Pain 1966-76
Chapter Two: The Suffering of War and the Pain of Alienation
Fantasy, the Beast, and Herman Kahn': metaphors and metonymy of war
From Symbols of War to the Fractured Symbolic
Chapter Three: Codex Artaud: Hysteria and Silence
Picturing Silence
Hysteria and the Politics of Pain
The American Woman Artist Show, GEDOK and the Amerika Haus
Chapter Four: Torture of Women as devotional object.
Unreliable Witness
Torture and Information in the 1970s: Feeling the Pain of Others.
Affective meditation and beholding: medieval modes for feminism
Conclusion
Notes
Index