• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Organizations, Strategic Risk Management and Resilience: The Impact of COVID-19 on Tourism

    Organizations, Strategic Risk Management and Resilience by Gazzola, Patrizia; Pavione, Enrica; Pessina, Ilaria;

    The Impact of COVID-19 on Tourism

    Sorozatcím: Routledge Focus on Business and Management;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 51.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        24 838 Ft (23 655 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 968 Ft off)
      • Kedvezményes ár 19 870 Ft (18 924 Ft + 5% áfa)
      • A kedvezmény érvényes eddig: 2025. december 31.

    24 838 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Organizations, Strategic Risk Management and Resilience: The Impact of Covid-19 on Tourism aims to identify, analyse, and underline the importance of having a conceptual framework designed to develop and improve the risk management and resilience for organizations, in particularly during times of crisis.

    Több

    Hosszú leírás:

    Organizations, Strategic Risk Management and Resilience: The Impact of COVID-19 on Tourism aims to identify, analyse and underline the importance of having a conceptual framework designed to develop and improve the risk management and resilience for organizations, particularly during times of crisis.



    In the aftermath of COVID-19, it is of paramount importance to predict the trajectory of change in consumer behaviour to help managers identify the basis of a resilience strategy to ideally respond to the current situation. In particular, the book focuses on the analysis and description of the Italian tourism sector, giving a report on how the tourism sector reacted to COVID-19, underlining the importance to adopt a resilient approach relevant for evaluating the effective impact of the pandemic dynamics and to provide support tools for decision-makers to be prepared for the unexpected and to be able to follow a smart adaptation.



    The book shows the latest state of knowledge on the topic and will be of interest to students at an advanced level, academics and reflective practitioners in the fields of strategic and risk management and the business of tourism.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction   I. Risk and Resilience Management in Turbulent Times   II. Resilience Management During the Pandemic Outbreak of Covid-19   III. The Impact of Covid-19 on the Italian Tourism Sector   IV. Analysis of Consumer’s Attitudes to a Range of Tourism Activities and Destinations in the Light of Covid-19 Crisis   V. Conclusion

    Több