On the Ruins of Babel
Architectural Metaphor in German Thought
Sorozatcím: Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 38.00
-
18 154 Ft (17 290 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 631 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 524 Ft (13 832 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
18 154 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Cornell University Press
- Megjelenés dátuma 2011. július 15.
- ISBN 9780801476761
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem328 oldal
- Méret 229x152x19 mm
- Súly 454 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
The eighteenth century struggled to define architecture as either an art or a science—the image of the architect as a grand figure who synthesizes all other disciplines within a single master plan emerged from this discourse. Immanuel Kant and Johann Wolfgang Goethe described the architect as their equal, a genius with godlike creativity. For writers from Descartes to Freud, architectural reasoning provided a method for critically examining consciousness. The architect, as philosophers liked to think of him, was obligated by the design and construction process to mediate between the abstract and the actual.
In On the Ruins of Babel, Daniel Purdy traces this notion back to its wellspring. He surveys the volatile state of architectural theory in the Enlightenment, brought on by the newly emerged scientific critiques of Renaissance cosmology, then shows how German writers redeployed Renaissance terminology so that ""harmony,"" ""unity,"" ""synthesis,"" ""foundation,"" and ""orderliness"" became states of consciousness, rather than terms used to describe the built world. Purdy's distinctly new interpretation of German theory reveals how metaphors constitute interior life as an architectural space to be designed, constructed, renovated, or demolished. He elucidates the close affinity between Hegel's Romantic aesthetic of space and Daniel Libeskind's deconstruction of monumental architecture in Berlin's Jewish Museum.
Through a careful reading of Walter Benjamin's writing on architecture as myth, Purdy details how classical architecture shaped Benjamin's modernist interpretations of urban life, particularly his elaboration on Freud's archaeology of the unconscious. Benjamin's essays on dreams and architecture turn the individualist sensibility of the Enlightenment into a collective and mythic identification between humans and buildings.
" TöbbTartalomjegyzék:
AcknowledgmentsIntroduction
1. The Decline of the Classical Orders
2. Science or Art? Architecture's Place within the Disciplines
3. Architecture in Kant's Thought: The Metaphor's Genealogy
4. How Much Architecture Is in Kant's Architectonic of Pure Reason?
5. The House of Memory: Architectural Technologies of the Self
6. Goethe's Architectural Epiphanies
7. The Building in Bildung: Goethe, Palladio, and the Architectural Media
8. Goethe and the Disappointing Site: Buildings That Do Not Live Up to Their Images
9. Gothic Deconstruction: Hegel, Libeskind, and the Avant-Garde
10. Benjamin's Mythic ArchitectureBibliography
Index
King: The Life of Martin Luther King
11 943 Ft
10 152 Ft