• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • New Moral Natures in Tourism
      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 41.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)

    20 060 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book explores the multitude of ways that ‘‘nature’ is constructed, evaluated, and performed through tourism, and the consequences that these different natures have on peoples and places. The book explores the types of ‘moralities’ that have entered into tourism, including environmental consciousness and animal ethics. It provides an underst

    Több

    Hosszú leírás:

    How do we understand human-nature relationships in tourism, or determine the consequences of these relationships to be "good," "bad," "right," "wrong," "fair," or "just"? What theoretical and philosophical perspectives can usefully orient us in the production and consumption of tourism towards living and enacting the "good life" with the more-than-human world?



    This book addresses such questions by investigating relationships between nature and morality in tourism contexts. Recognizing that morality, much like nature, is embedded in histories and landscapes of power, the book engages with diverse theoretical and philosophical perspectives to critically review, appraise, and advance dialogue on the moral dimensions of natures. Contributing authors explore the very foundations of how we make sense of nature in tourism and leisure contexts—and how we might make sense of it differently. 



    The book will be essential reading for researchers, students, and practitioners grappling with questions about the moral values, frameworks, or practices best suited to mobilizing tourism natures. What will the future of tourism hold in terms of sustainability, justice, resilience, health, and well-being?

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: Tourism, nature, morality (Bryan S. R. Grimwood, Kellee Caton, and Lisa Cooke) 1 We will present ourselves in our ways: Indigenous Australian Tourism (Freya Higgins-Desbiolles and Skye Akbar) 2 Windshields, wilderness, and Walmart: Cultural logics of the frontier in Yukon, Canada (Lisa Cooke) 3 Anachronistic others and embedded dangers: Race and the logic of whiteness in nature tourism (Bruce Erickson) 4 Rock climbing and the "good life": Cultivating an ethics of lifestyle mobilities (Jillian M. Rickly) 5 Dogs will be destroyed: Moral agency, the nonhuman animal, and the tourist (Arianne Reis and Eric J. Shelton) 6 Vegetarian ecofeminism in tourism: Emerging tourism practices by institutional entrepreneurs (Giovanna Bertella) 7 Between awareness and activism: Navigating the ethical terrain of eating animals (Carol Kline and R. Cody Rusher) 8 Tourist desires and animal rights and welfare within tourism: A question of obligations (Neil Carr) 9 Feral tourism (Adrian Franklin and Thomas Colas) 10 Toward a participatory ecological ethic for outdoor activities: Reconsidering traces (Philip M. Mullins) 11 The Anthropocene: The eventual geo-logics of posthuman tourism (Mick Smith) 12 Indigenous methodologies revisited: Métissage, hybridity, and the Third Space in environmental studies (Gregory Lowan-Trudeau) Conclusion: In the forest (Kellee Caton) Afterword by Soile Veijola Index

    Több