'My' Self on Camera
First Person Documentary Practice in an Individualising China
Sorozatcím: Edinburgh Studies in East Asian Film;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 22.99
-
10 983 Ft (10 460 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 879 Ft off)
- Kedvezményes ár 10 104 Ft (9 623 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
10 983 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2020. augusztus 25.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781474474122
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem240 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 374 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 20 black and white illustrations Illustrations, black & white 90
Kategóriák
Rövid leírás:
This book problematises how the sense of self and subjectivities are understood in contemporary China, and provides illuminating new insights on the changing notion of the individual through cinema.
TöbbHosszú leírás:
‘My’ Self on Camera is the first book to explore first person narrative documentary in China’s post-Mao era. Since the emergence of the individual as an ever more important social figure in China, this mode of independent filmmaking and cultural practice has become increasingly significant. Combining the approach of cultural ethnography, interviews, and textual analysis of selected films, this study examines the motivations, key aesthetic features and ethical tensions of presenting the self on camera, as well as the socio-political, cultural and technical conditions surrounding its practice. This book problematises how the sense of self and subjectivities are understood in contemporary China, and provides illuminating new insights on the changing notion of the individual through cinema.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Figures List of Main Terms with Chinese Translations List of Names with Chinese Character Translations Acknowledgements
Introduction: Action, Amateurness and the Changing Sense of the Individual Self 1. Female First Person Documentary Practice: Negotiating Gendered Expectations 2. Amateurness and an Inward Gaze at Home 3. Nostalgia toward Laojia: Old Home as an Imagined Past 4. First Person Action Documentary Practice: Longing for a More Politicised Space 5. The Problematic Public Self: Ethics, Camera and Language in Contestable Minjian Public Spaces 6. Camera Activism: Provocative Documentation, First Person Confrontation and Collective Force 7. Whose Self on Camera? Motives, Mistrust, Disputed Authenticities 8. From Fragile First Person Documentary Practice to Popular Online First Person Live Streaming Broadcast – Zhibo: Changing Intentions, Changing Individual Selves
Filmography Bibliography Index
Több
Theories of Development: Concepts and Applications, CourseSmart Solutions eTextBook for Warner Pacific
35 826 Ft
32 243 Ft
The Cultures of Maimonideanism: New Approaches to the History of Jewish Thought
80 046 Ft
73 643 Ft
Dermoscopy of Hair and Scalp Disorders: With Clinical and Pathological Correlations
43 475 Ft
39 128 Ft
Selling: Building Partnerships, 5/e, with ACT! Express Software
48 759 Ft
43 883 Ft