'My' Self on Camera
First Person Documentary Practice in an Individualising China
Sorozatcím: Edinburgh Studies in East Asian Film;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 95.00
-
45 386 Ft (43 225 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 3 631 Ft off)
- Kedvezményes ár 41 755 Ft (39 767 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
45 386 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2018. november 16.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9780748698219
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem240 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 502 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 20 black and white illustrations Illustrations, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book problematises how the sense of self and subjectivities are understood in contemporary China, and provides illuminating new insights on the changing notion of the individual through cinema.
TöbbHosszú leírás:
‘My’ Self on Camera is the first book to explore first person narrative documentary in China’s post-Mao era. Since the emergence of the individual as an ever more important social figure in China, this mode of independent filmmaking and cultural practice has become increasingly significant. Combining the approach of cultural ethnography, interviews, and textual analysis of selected films, this study examines the motivations, key aesthetic features and ethical tensions of presenting the self on camera, as well as the socio-political, cultural and technical conditions surrounding its practice. This book problematises how the sense of self and subjectivities are understood in contemporary China, and provides illuminating new insights on the changing notion of the individual through cinema.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Figures List of Main Terms with Chinese Translations List of Names with Chinese Character Translations Acknowledgements
Introduction: Action, Amateurness and the Changing Sense of the Individual Self 1. Female First Person Documentary Practice: Negotiating Gendered Expectations 2. Amateurness and an Inward Gaze at Home 3. Nostalgia toward Laojia: Old Home as an Imagined Past 4. First Person Action Documentary Practice: Longing for a More Politicised Space 5. The Problematic Public Self: Ethics, Camera and Language in Contestable Minjian Public Spaces 6. Camera Activism: Provocative Documentation, First Person Confrontation and Collective Force 7. Whose Self on Camera? Motives, Mistrust, Disputed Authenticities 8. From Fragile First Person Documentary Practice to Popular Online First Person Live Streaming Broadcast – Zhibo: Changing Intentions, Changing Individual Selves
Filmography Bibliography Index
Több
Maritime Regime Building: Lessons Learned and their Relevance for Northeast Asia
61 383 Ft
56 472 Ft