Museums and Entrepreneurship
The Effects of Capitalising on Culture in the 21st Century
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. július 22.
- ISBN 9781032463698
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem192 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 16 Illustrations, black & white; 16 Halftones, black & white 581
Kategóriák
Rövid leírás:
Museums and Entrepreneurship: The Effects of Capitalising on Culture in the 21st Century addresses the largely under-examined impact that different entrepreneurial endeavours have on museum practices today.
TöbbHosszú leírás:
Museums and Entrepreneurship: The Effects of Capitalising on Culture in the 21st Century addresses the largely under-examined impact that different entrepreneurial endeavours have on museum practices today.
It identifies an entrepreneurial turn in today’s neoliberal context and critically evaluates how this turn redefines museums in organisational, conceptual and empirical terms. It assesses the challenges that different types of museums face, examining how they are conceptualised, managed and experienced in order to remain financially viable while also remaining relevant to the communities they should serve. It brings to the fore the dynamic relationships formed across corporate sponsors, private collectors, cultural administrators and local communities that shape today’s museum practices in a global context. Evidence-based in its approach and with case studies from Europe, the United States, South America and China, this volume engages with entrepreneurship across theory and practice and combines perspectives from museum studies, curating, exhibition design, business and management.
Shedding new light on discussions around cultural branding, sponsorship, the politics of display and experience economy, and highlighting the importance of resilience, decolonisation and social responsibility, Museums and Entrepreneurship is essential reading for students and researchers in museum and heritage studies, curatorial studies, arts and heritage management and business.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introducing the Entrepreneurial Turn; 2. Sponsoring National Art: Funding Construction and Securing Dedications; 3. MAXXI Rome: When a Museum Displays Politics; 4. Consequences of Sponsorship: European Museums and Corporations—The Case of Volkswagen; 5. Away with the Basics? Exhibition Design, Experience Economy and Polyphony; 6. René Magritte’s Diasporic Doubles: Staging the Filipino Security Guards at the Los Angeles County Museum of Art; 7. Elite Philanthropy and China’s Museums: Individual Passions and Innovative Models; 8. The Value of Community: Case Studies of Real and Symbolic Economy in South American Museums; 9. Postscript: Where Do We Go from Here?
Több