Moving Figures
Class and Feeling in the Films of Jia Zhangke
Sorozatcím: Edinburgh Studies in East Asian Film;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 95.00
-
45 386 Ft (43 225 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 3 631 Ft off)
- Kedvezményes ár 41 755 Ft (39 767 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
45 386 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2018. június 5.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781474421614
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem208 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 456 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 50 black and white illustrations Illustrations, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book focuses on how the ‘Reform Era’ has been constructed in the work of the director Jia Zhangke, analysing the archetypal class figures of worker, peasant, soldier, intellectual and entrepreneur that are found in his films.
TöbbHosszú leírás:
Since 1979, China has been undergoing a period of immense social and economic change, transitioning from state-run economics to free market capitalism. This book focuses on how the ‘Reform Era’ has been constructed in the work of the director Jia Zhangke, analysing the archetypal class figures of worker, peasant, soldier, intellectual and entrepreneur that are found in his films. Examining how these figures are represented, and how Jia’s cinematography creates those ‘structures of feeling’ that concretise around a particular time and place, the book argues that Jia’s cinema should be understood not just as narratives that represent Chinese social transition, but also as an effort to engage the audience’s emotional responses through representation, symbolism and the affective experience of specific cinematic tropes.
Making an important contribution to scholarship about the Reform Era, and opening up many new areas in the larger fields of Chinese visual culture, cultural studies and the affective qualities of film, this is groundbreaking work about a cinematic culture in a period of profound transformation.
Tartalomjegyzék:
"
List of FiguresAcknowledgments
IntroductionApproach to FeelingClass in ChinaClass Figures and Their EffectsChapter Outlines
Chapter 1 – The Worker Class: From Leader To The MarginsIntroductionHistory of the ClassRepresentationCinematic Tropes: Moving Portraits and Interviews
Chapter 2 – The Peasant and the Mingong: From Empathy to Sympathy to Looking Back IntroductionHistory of the ClassRepresentation Cinematic Tropes: The POV Shot, Observation, Body, and the Gaze
Chapter 3 – The Soldier: From Degraded Reproduction to Avenging HeroIntroductionHistory of the ClassRepresentationCinematic Tropes: Wuxia and The Close-Up
Chapter 4 – The Intellectual: Power and the VoiceIntroductionHistory of the ClassRepresentationCinematic Tropes: Pseudomonologues and Observation
Chapter 5 – The Entrepreneur: From Crook to ""New Reform Model""IntroductionHistory of the ClassRepresentationCinematic Tropes: Advertisements and the Close-Up
FilmographyWorks CitedNotes
" Több