• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Modernist Magazines and the Social Ideal

    Modernist Magazines and the Social Ideal by Satterthwaite, Tim;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 29.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 327 Ft (13 645 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 865 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 462 Ft (10 916 Ft + 5% áfa)

    14 327 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    The new photo-illustrated magazines of the 1920s traded in images of an ideal modernity, promising motorised leisure, scientific progress, and social and sexual emancipation. Modernist Magazines and the Social Ideal is a pioneering history of these periodicals, focusing on two of the leading European titles: the German monthly UHU, and the French news weekly VU, taken as representative of the broad class of popular titles launched in the 1920s.

    The book is the first major study of UHU, and the first scholarly work on VU in English. Modernist Magazines explores, in particular, the striking use of regularity and repetition in photographs of modernity, reading these repetitious images as symbolic of modernist ideals of social order in the aftermath of the First World War. Introducing a novel methodology, pattern theory, the book argues for a critical return to the Gestalt tradition in visual studies.

    Alongside the UHU and VU case studies, Modernist Magazines offers an essential primer to interwar magazine culture in Europe. Accounts of rival titles are woven into the book's thematic chapters, which trace the evolution of the two magazines' photography and graphic design in the tumultuous years up to 1933.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction
    Acknowledgements

    Part 1 Social Modernism

    1 The Idea of the Whole
    2 Pattern Theory
    3 Symphonies of the City

    Part 2 The Beautiful World: UHU Magazine, 1924-30
    1 "The pulse of life"
    2 Photographic Unities
    3 "The beauty of technology"
    4 Sunlit Dancers
    5 UHU in the 1930s

    Part 3 The Crisis of Modernity: VU Magazine, 1930-33
    1 The Promise of Plenty
    2 Utopian Patterns
    3 The Crisis Years
    Epilogue: Modern Pages

    Bibliography
    Index

    Több