Metamedia
American Book Fictions and Literary Print Culture After Digitization
Sorozatcím: Impressions: Studies in the Art, Culture, and Future of Books;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 52.00
-
21 567 Ft (20 540 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 725 Ft off)
- Kedvezményes ár 19 842 Ft (18 897 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 567 Ft
Beszerezhetőség
Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Iowa Press
- Megjelenés dátuma 2015. augusztus 30.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781609383596
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem316 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 502 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 black & white images 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Does literature need the book? With electronic texts and reading devices growing increasingly popular, the codex is no longer the default format of fiction. Yet as Alexander Starre shows in Metamedia, American literature has rediscovered the book as an artistic medium after the first ebook hype in the late 1990s.
TöbbHosszú leírás:
Does literature need the book? With electronic texts and reading devices growing increasingly popular, the codex is no longer the default format of fiction. Yet as Alexander Starre shows in Metamedia, American literature has rediscovered the book as anartistic medium after the first ebook hype in the late 1990s. By fusing narrative and design, a number of &&&8220;bibliographic&&&8221; writers have created reflexive fictions&&&8212;metamedia&&&8212;that invite us to read printed formats in new ways. Their work challenges ingrainedtheories and beliefs about literary communication and its connections to technology and materiality. Metamedia explores the book as a medium that matters and introduces innovative critical concepts to better grasp its narrative significance.
Combining sustained textual analysis with impulses from the fields of book history, media studies, and systems theory, Starre explains the aesthetics and the cultural work of complex material fictions, such as Mark Z. Danielewski&&&8217;s House of Leaves (2000), Chip Kidd&&&8217;s The Cheese Monkeys (2001), Salvador Plascencia&&&8217;s The People of Paper (2005), Reif Larsen&&&8217;s The Selected Works of T. S. Spivet (2009), and Jonathan Safran Foer&&&8217;s Tree of Codes (2010). He also broadens his analysis beyond the genre of the novel in an extensive account of the influential literary magazine McSweeney&&&8217;s Quarterly Concern and its founder, Dave Eggers.
For this millennial generation of writers and publishers, the computer was never a threat to print culture, but a powerful tool to make better books. In careful close readings, Starre puts typefaces, layouts, and cover designs on the map of literary criticism. At the same time, the book steers clear of bibliophile nostalgia and technological euphoria as it follows writers, designers, and publishers in the process of shaping the surprising history of literary bookmaking after digitization.
Metamedia: American Book Fictions and Literary Print Culture After Digitization
21 567 Ft
19 842 Ft