Management, Organizations, and Paradoxes
Insights from the Central and Eastern European Region
Sorozatcím: Routledge Studies in Management, Organizations and Society;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. június 26.
- ISBN 9781032883496
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem326 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 760 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 27 Illustrations, black & white; 27 Line drawings, black & white; 42 Tables, black & white 673
Kategóriák
Rövid leírás:
To help managers navigate dualities and contradictions in their organizations, Management, Organizations, and Paradoxes presents a comprehensive overview of implementing the paradox theory from a distinct organizational standpoint in the Central and Eastern European (CEE) context.
TöbbHosszú leírás:
Paradoxical tensions are persistently inevitable in today’s complex organizational world. Therefore, managers should perceive them as a lens through which they see organizations and work through them. Reconciling paradoxes requires understanding their nature and appraising them. It also involves novelty and creativity in implemented tactics. Thus, to help managers navigate dualities and contradictions in their organizations, Management, Organizations, and Paradoxes presents a comprehensive overview of implementing the paradox theory from a distinct organizational standpoint in the Central and Eastern European (CEE) context. Beyond theoretical foundations, it integrates recent research findings and practical insights, providing rich knowledge for managing conflicting demands across diverse organizational dimensions. In addition, it unlocks new insights that can enrich academic discourse and guide practitioners in embracing a paradox mindset. It develops less-explored areas, such as paradox regarding sustainability in clusters, or digital and energy transition. It also explores paradox in human resource management, workplace learning, diversity, equity, and inclusion policy. It tests whether paradoxes have regional variation and provides insight from managerial practices in CEE. The authors prove that organizations embracing paradox can expand the scope of their opportunities and thrive.
This monograph can serve as a scholarly guide for managers, academics, and Ph.D students, encouraging them to analyze and manage organizations from a paradox angle.
TöbbTartalomjegyzék:
Editors’ Introduction PART I. INTRODUCTION TO PARADOX THEORY AND PRACTICE Chapter 1. Exploring the Complex Area of Organizational Paradoxes: Overcoming Methodological Obstacles Chapter 2. Organizational Paradox Theory: Managing Competing Demand Then and Now Chapter 3. Ambidexterity: A Strategic Approach to Overcoming Exploration and Exploitation Paradox PART II. PARADOXES IN MANAGING PEOPLE Chapter 4. Human Resource Paradoxes in a Belgian Subsidiary of a Multinational Enterprise. An Ethnographic Case Study Chapter 5. Homo Managerius: The Paradox of Leadership Chapter 6. Diversity, Equity, and Inclusion Policy Paradoxes. Insights from the Central and Eastern European Hospitality Sector PART III. MANAGING LEARNING PARADOXES Chapter 7. Paradoxes in Innovation: Navigating the Duality of Closed versus Open Innovation and Business versus Non-Profit Innovations Chapter 8. Workplace Learning Through Organizational and Leadership Paradoxes: Insights from Multinational Enterprises in Central and Eastern Europe PART IV. SUSTAINABILITY PARADOXES Chapter 9. Conflicting Demands of Sustainable Digital Transformation Chapter 10. Energy Clusters in Reconciling Paradoxes in Corporate Sustainability Chapter 11. Energy Transition Through the Energy-based Industrial Clusters: Paradoxes and Their Solutions
Több
DreamWorks Gabby's Dollhouse: Happy Purrsday! Sound Book
5 272 Ft
4 850 Ft