• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Making Nature Social: Towards a Relationship with Nature

    Making Nature Social by Zegers, Rembrandt;

    Towards a Relationship with Nature

    Sorozatcím: Environment and Society;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 81.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        38 697 Ft (36 855 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 7 739 Ft off)
      • Kedvezményes ár 30 958 Ft (29 484 Ft + 5% áfa)

    38 697 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    As the global climate crisis and biodiversity loss deepen their impact and gain pace, Making Nature Social: Towards a Relationship with Nature provides core insights into what it means to understand our relationship to nature. This relationship is illustrated through interviews with people working in different nature practices, including engaging with nature, non-human animals, place, advocacy, and with work organization values. Rembrandt Zegers argues that since non-humans do not use human language, meaning is conducted through the senses, giving rise to a knowing that manifests itself through the body first before finding its way socially in human language. Through these senses the relation to non-human others and nature can become a conversation; in other words, a relationship built on reciprocity. The book illustrates how these meanings occur and how these conversations happen, how crucial they are, and how they are connected. It dives deep into the essence of the lived experience of our relationship to nature and in doing so acknowledges how important the lived experience is for the purpose of a relationship with nature.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Table of Contents

    Introduction
    Reading Guidelines and Definitions

    Part One: Knowing and Meaning

    Chapter 1: How Do We Know About Nature?

    Part Two: Nature Practices

    Chapter 2: Engaging with Nature
    Chapter 3: Engaging with Non-human Animals
    Chapter 4: Engaging with Place
    Chapter 5: Engaging in Advocacy for Nature
    Chapter 6: Engaging in Work Organization Values

    Part Three: Findings

    Chapter 7: Lived Experience Shifts Meaning of Nature
    Chapter 8: Nature as Relation

    Part Four: Cultural Assumptions

    Chapter 9: Navigating in the Culture Nature Split
    Chapter 10: Rethinking the Psyche
    Chapter 11: Towards a Relational Ecocentric Ethics
    Chapter 12: Relational Contemplation, The Body, and Nature

    Part Five: Looking Ahead
    Chapter 13: Lived Experience Claiming Its Place
    Chapter 14: Things are Moving

    Further Reading
    Afterword
    References
    About the Author

    Több