• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Making Media: Production, Practices, and Professions

    Making Media by Deuze, Mark; Prenger, Mirjam;

    Production, Practices, and Professions

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 26.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        12 894 Ft (12 280 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 579 Ft off)
      • Kedvezményes ár 10 315 Ft (9 824 Ft + 5% áfa)

    12 894 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2019. január 2.

    • ISBN 9789462988118
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem492 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 910 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 2
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    It uncovers what it means and what it takes to make media, focusing on the lived experience of media professionals within the global media, including case studies of the main media industries/ professions: television, journalism, social media entertainment, advertising/public relations, digital games and music. It features 35 authoritative essays.

    Több

    Hosszú leírás:

    Making Media' uncovers what it means and what it takes to make media, focusing on the lived experience of media professionals within the global media, including rich case studies of the main media industries and professions: television, journalism, social media entertainment, advertising and public relations, digital games, and music. This carefully edited volume features 35 authoritative essays by 53 researchers from 14 countries across 6 continents, all of whom are at the cutting edge of media production studies.

    The book is particularly designed for use in coursework on media production, media work, media management, and media industries.

    Specific topics highlighted:
    the history of media industries and production studies; production studies as a field and a research method; changing business models, economics, and management; global concentration and convergence of media industries and professions; the rise and role of startups and entrepreneurship; freelancing in the digital age; the role of creativity and innovation; the emotional quality of media work; diversity and inequality in the media industries.

    Open Uva Course
    The University of Amsterdam has a open course around the book. The course offers a review of the key readings and debates in media production studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction 1. Making Media: Production, Practices, and Professions Mark Deuze and Mirjam Prenger Production Research 2. Media Industries: A Decade in Review Jennifer Holt and Alisa Perren 3. Media Production Research and the Challenge of Normativity David Lee and Anna Zoellner 4. Access and Mistrust in Media Industries Research Patrick Vonderau 5. Cultural and Creative Industries and the Political Economy of Communication Bernard Miège 6. The Platformization of Making Media David Nieborg and Thomas Poell Economics and management 7. The Disappearing Product and the New Intermediaries Chris Bilton 8. Value Production in Media Industries and Everyday Life Göran Bolin 9. Transformation and Innovation of Media Business Models Mikko Villi and Robert Picard 10. Shifts in Consumer Engagement and Media Business Models Sylvia Chan-Olmsted and Rang Wang 11. Media Industries' Management Characteristics and Challenges in a Converging Digital World Paolo Faustino and Eli Noam Policy 12. Global Media Industries and Media Policy Terry Flew and Nicolas Suzor 13. Media Concentration in the Age of the Internet and Mobile Phones Dwayne Winseck Practices Innovation 14. Making (Sense of) Media Innovations Arne H. Krumsvik, Stefania Milan, Niamh Ní Bhroin and Tanja Storsul 15. Startup Ecosystems Between Affordance Networks, Symbolic Form, and Cultural Practice Stefan Werning Work conditions 16. Precarity in Media Work Penny O'Donnell and Lawrie Zion 17. Making It in a Freelance World Nicole S. Cohen 18. Diversity and Opportunity in the Media Industries Doris R. Eikhof and Stevie L. Marsden 19. Labour and the Next Internet Vincent Mosco Affective labour 20. Affective Labour and Media Work Eugenia Siapera 21. Affective Qualities of Creative Labour Zelmarie Cantillon and Sarah Baker 22. A Business of One or Nurturing the Craft: Who are You? Ilana Gershon and Mark Deuze Professions Music 23. Music in Times of Streaming: Transformation and Debate Sofia Johansson 24. Popular Music, Streaming, and Promotional Media: Enduring and Emerging Industrial Logics Leslie M. Meier Television 25. Show Me the Money: How Revenue Strategies Change the Creative Possibilities of Internet-Distributed Television Amanda D. Lotz 26. Flexibility, Innovation, and Precarity in the Television Industry Paul Dwyer Social media 27. Creator Management in the Social Media Entertainment Industry David Craig 28.

    Több