• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Low and High Style in Italian Renaissance Art

    Low and High Style in Italian Renaissance Art by Emison, Patricia;

    Sorozatcím: Garland Studies in the Renaissance; 8;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    First Published in 1998. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.

    Több

    Hosszú leírás:

    During the later 15th and in the 16th centuries pictures began to be made without action, without place for heroism, pictures more rueful than celebratory. In part, Renaissance art adjusted to the social and economic pressures with an art we may be hard pressed to recognize under that same rubric-an art not so much of perfected nature as simply artless. Granted, the heroic and epic mode of the Renaissance was that practiced most self-consciously and proudly. Yet it is one of the accomplishments of Renaissance art that heroic and epic subjects and style occasionally made way for less affirmative subjects and compositional norms, for improvisation away from the Vitruvian ideal. The limits of idealizing art, during the very period denominated as High Renaissance, is a topic that involves us in the history of class prejudice, of gender stereotypes, of the conceptualization of the present, of attitudes toward the ordinary, and of scruples about the power of sight Exploring the low style leads us particularly to works of art intended for display in private settings as personally owned objects, potentially as signs of quite personal emotions rather than as subscriptions to publicly vaunted ideologies. Not all of them show shepherds or peasants; none of them-not even Giorgione's La tempesta -is a classic pastoral idyll. The rosso stile is to be understood as more comprehensive than that. The issue is not only who is represented, but whether the work can or cannot be fit into the mold of a basically affirmative art.

    "[It] considerably enriches our knowledge of Renaissance visual culture." -- Print Quarterly
    "...interesting and erudite study...Satisfactory black-and-white illustrations and a good bibliography. Upper-division undergraduate; graduate; faculty." -- Choice
    "Throughout, Emison enhances her engaging premise, informed by an elucidation of political and economic undercurrents, through an appealing and eloquent writing style." -- On Paper
    "College-level students of Renaissance art history will appreciate this in-depth review of style in Italian Renaissance art...intriguing survey." -- Bookwatch

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction * Beyond Istoria * Picturing Pastoral * Inverting Low and High * Postscript * Bibliography * Index

    Több