Lines on the Land – Writers, Art, and the National Parks
Writers, Art, and the National Parks
Sorozatcím: Under the Sign of Nature: Explorations in Ecocriticism;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 19.99
-
9 550 Ft (9 095 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 955 Ft off)
- Kedvezményes ár 8 595 Ft (8 186 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
9 550 Ft
Beszerezhetőség
A kiadónál átmenetileg nincs raktáron, ezért a szokásosnál (2-4 hét) többet kell várni a beszerzésre. Ez általában néhány hét plusz időt jelent.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–VIR Uni of Virginia
- Megjelenés dátuma 2004. február 28.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9780813922577
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem216 oldal
- Méret 226x152x16 mm
- Súly 354 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk Illustrations 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Here, Scott Herring studies work on American National Parks from a wide spectrum of creative minds, from early figures such as Muir and Thomas Moran to later observers of the parks such as Ansel Adams, Sylvia Plath, Edward Abbey, and Rick Bass.
TöbbHosszú leírás:
"The nineteenth-century photographer William Henry Jackson once complained of the skepticism with which early descriptions of Yellowstone were met: the place was too wondrous to be believed. The public demanded proof, and a host of artists and writers obliged. These early explorers possessed a vigorous devotion to the young nation's wilderness - the naturalist John Muir famously toured the land from Wisconsin to Florida on foot - and through their work established aesthetic categories that exist to this day. In Lines on the Land, Scott Herring contends that these writers and artists were canon makers, recognizing the national parks as naturally occurring works of art and conferring upon them a cultural prestige: the parks were the splendid focal points of the American landscape. These early, canonizing works are homages to a vast, untouched wilderness. This praise would gradually give way, however, to a distinctly American anger - what Herring calls """"outraged idealism."""" Later generations were faced with a changing culture that had imperfectly absorbed, and even misrepresented, the national-park aesthetic. The postwar park was overrun by cars and tourists who could not possibly match the pioneering naturalists' profound commitment to and appreclation for their surroundings. The collective tone of the parks' chroniclers, as a result, evolved from celebration of awesome beauty to indignation over the perceived corruption of the parks, both as an ideal and as actual physical settings. Herring traces this shift through the work of a wide spectrum of creative minds, from early figures such as Muir and Thomas Moran to later observers of the parks such as Ansel Adams, Sylvia Plath, Edward Abbey, and Rick Bass. The text is punctuated by autobiographical """"interchapters"""" in which Herring relates the book's chief themes to his own experiences in Yellowstone National Park."
Több
Extreme!: Life Science Set
56 244 Ft
51 745 Ft
Surgery of the Hip: Expert Consult - Online and Print
127 738 Ft
111 133 Ft