• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Leadership in Tourism and Hospitality

    Leadership in Tourism and Hospitality by Hallak, Rob; Mustafa, Michael J.; Lee, Craig;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 110.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        52 552 Ft (50 050 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 510 Ft off)
      • Kedvezményes ár 42 042 Ft (40 040 Ft + 5% áfa)

    52 552 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Edward Elgar Publishing
    • Megjelenés dátuma 2025. október 17.

    • ISBN 9781035326273
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem260 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 530 g
    • Nyelv angol
    • 696

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This insightful book elucidates the latest advances on leadership in tourism and hospitality, featuring cutting-edge conceptual and empirical research from renowned international scholars. Presenting the latest research on leadership theories, behaviors, and strategies, it analyzes leadership across a variety of contexts including within tourism destinations and organizations, through crisis and for sustainability.



    Contributing authors cover current debates on leadership, strategy, and innovation, and explore responsible and entrepreneurial management at macro, micro, and meso levels of analysis. Highlighting key features of strong leadership, such as flexibility and an interactive approach, chapters emphasize that effective management optimizes performance, increases customer satisfaction and improves sustainability in these organizations.



    Leadership in Tourism and Hospitality is a vital resource for scholars and students of tourism management. Industry practitioners, policymakers, and destination managers involved in the governance and strategy of tourism and hospitality organizations will also benefit from its actionable recommendations.



    This insightful book elucidates the latest advances on leadership in tourism and hospitality, featuring cutting-edge conceptual and empirical research from renowned international scholars. Presenting the latest research on leadership theories, behaviors, and strategies, it analyzes leadership across a variety of contexts including within tourism destinations and organizations, through crisis and for sustainability.

    ‘Leadership in tourism and hospitality - both service-intensive industries - is crucial for guiding businesses, motivating employees, and advancing the sector as a whole. This book offers fresh perspectives on this constantly evolving topic and is highly recommended as a valuable resource for both researchers and practitioners.’

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents
    1 An introduction to leadership in tourism and hospitality 1
    Rob Hallak, Michael J. Mustafa, and Craig Lee
    2 Leadership and stewardship in destination management 15
    Julia N. Albrecht and Marco Haid
    3 Unlocking diversity: DEIB in tourism and hospitality job advertisements in Australia 26
    Willem J.L. Coetzee
    4 Leadership, strategy, and innovation in tourism and hospitality 47
    Álvaro Dias
    5 Cultivating psychological well-being in tourism organisations through need-supportive leadership 62
    Susan Houge Mackenzie
    6 Hospitality as an environment for hospitable leadership? 80
    David Williamson and Candice Harris
    7 Change and leadership in tourism and hospitality 94
    Moises Vera, Madalyn A. Scerri, Rajka Presbury, and Simon Pawson
    8 The role of leadership in shaping work climate 110
    Katharina Wickel, Montserrat Crespi-Vallbona, and Nuria Louzao
    9 Leader-member exchange and conflict resolution 129
    Pola Q. Wang
    10 Harnessing human capital 149
    Hazel Melanie Ramos

    Több