• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Language in Late Modernity: Interaction in an Urban School

    Language in Late Modernity by Rampton, Ben;

    Interaction in an Urban School

    Sorozatcím: Studies in Interactional Sociolinguistics; 22;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 125.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        59 718 Ft (56 875 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 972 Ft off)
      • Kedvezményes ár 53 747 Ft (51 188 Ft + 5% áfa)

    59 718 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2006. február 23.

    • ISBN 9780521812634
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem462 oldal
    • Méret 235x161x32 mm
    • Súly 881 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 8 tables
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Provides a sociolinguistic account of classroom interaction, based on research in an inner-city high school.

    Több

    Hosszú leírás:

    The study of teenagers in the classroom, and how they interact with one another and their teachers, can tell us a great deal about late-modern society. In this revealing account, Ben Rampton presents the extensive sociolinguistic research he carried out in an inner-city high school. Through his vivid analysis of classroom talk, he offers answers to some important questions: does social class still count for young people, or is it in demise? Are traditional authority relationships in schools being undermined? How is this affected by popular media culture? His study, which provides numerous transcripts and three extensive case studies, introduces a way of perceiving established ideas in sociolinguistics, such as identity, insecurity, the orderliness of classroom talk, and the experience of learning at school. In doing so, Rampton shows how work in sociolinguistics can contribute to some major debates in sociology, anthropology, cultural studies and education.

    Review of the hardback: 'It is difficult to do justice to this book in one review. It is complex, lucidly written ... a major contribution to the field and deserves to be cited as a key text by researchers in cultural studies, sociology, linguistics and education for many years to come.' British Journal of Sociology of Education

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction; Part I. Urban Classroom Discourse: 2. Talk in class at Central High; 3. Popular culture in the classroom; Part II. Performances of Deutsch: 4. Deutsch in improvised performance; 5. Ritual in the instruction and inversion of German; Part III. The Stylization of Social Class: 6. Language and class I: theoretical orientations; 7. Language and class II: empirical preliminaries; 8. Schooling, class and stylization; 9. Classed subjectives in interaction; Part IV. Methodological Reflections: 10. Reflections on generalization, theory and knowledge construction.

    Több