• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Judgment in Predictive Analytics
      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 181.89
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        75 438 Ft (71 846 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 088 Ft off)
      • Kedvezményes ár 60 351 Ft (57 477 Ft + 5% áfa)

    75 438 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    This book highlights research on the behavioral biases affecting judgmental accuracy in judgmental forecasting and showcases the state-of-the-art in judgment-based predictive analytics. In recent years, technological advancements have made it possible to use predictive analytics to exploit highly complex (big) data resources. Consequently, modern forecasting methodologies are based on sophisticated algorithms from the domain of machine learning and deep learning. However, research shows that in the majority of industry contexts, human judgment remains an indispensable component of the managerial forecasting process. This book discusses ways in which decision-makers can address human behavioral issues in judgmental forecasting.

    The book begins by introducing readers to the notion of human-machine interactions. This includes a look at the necessity of managerial judgment in situations where organizations commonly have algorithmic decision support models at their disposal.The remainder of the book is divided into three parts, with Part I focusing on the role of individual-level judgment in the design and utilization of algorithmic models. The respective chapters cover individual-level biases such as algorithm aversion, model selection criteria, model-judgment aggregation issues and implications for behavioral change. In turn, Part II addresses the role of collective judgments in predictive analytics. The chapters focus on issues related to talent spotting, performance-weighted aggregation, and the wisdom of timely crowds. Part III concludes the book by shedding light on the importance of contextual factors as critical determinants of forecasting performance. Its chapters discuss the usefulness of scenario analysis, the role of external factors in time series forecasting and introduce the idea of mindful organizing as an approach to creating more sustainable forecasting practices in organizations.



    Több

    Tartalomjegyzék:


    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Judgment in Predictive Analytics

    The Mirror Neuron System: A Special Issue of Social Neuroscience

    Keysers, Christian; Fadiga, Luciano; (ed.)

    69 273 Ft

    55 419 Ft

    Judgment in Predictive Analytics

    Pandemics, Publics, and Narrative

    Davis, Mark; Lohm, Davina;

    36 309 Ft

    32 678 Ft

    20% %kedvezmény
    Judgment in Predictive Analytics

    Artificial Intelligence for Internet of Things: Design Principle, Modernization, and Techniques

    Thillaiarasu, N.; Lata Tripathi, Suman; Dhinakaran, V.; (ed.)

    22 927 Ft

    18 341 Ft

    next