Intrapreneurship and Sustainable Human Capital
Digital Transformation Through Dynamic Competences
Sorozatcím: Studies on Entrepreneurship, Structural Change and Industrial Dynamics;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 106.99
-
44 374 Ft (42 261 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 875 Ft off)
- Kedvezményes ár 35 499 Ft (33 809 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
44 374 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2020
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2020. július 30.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783030494094
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem310 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 653 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk XIII, 310 p. 54 illus., 10 illus. in color. Illustrations, black & white 83
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book elaborates on the combined challenges regarding intrapreneurship, sustainability of human resources management (HRM) and digital transformation faced by today’s organizations. Representing the first such attempt in current management literature, it explores the sustainable HRM approach, which focuses on connecting internal and external factors so as to achieve positive outcomes not only for the respective organization but also for the society, economy, and environment. It also discusses cases related to HRM’s role in establishing a corporate sustainability culture, while also working to promote employee engagement, satisfaction, performance and well-being. In closing, the book discusses the new opportunities provided by digitalization and connectivity in the field of intellectual capital, which make employees the central focus of the organization in order to create sustainable competitive advantages.
Tartalomjegyzék:
Insights for a new research agenda on the Behavioural Theory of the Firm.- Part I.- Intrapreneurship, Human Capital and Work Behaviour.- Non-economic Organizational Performance of SMEs: Is there a Rationale for a Cognitive Entrepreneur?.- The impact of innovative working behaviour on employees’ working performance.- Strategic entrepreneurship and its effect on human capital and employee retention.- Linkages between cognitive and behavioral competences to assess the organizational dominant logic.- Toward the Creation of Intrapreneur-friendly Organization.- Links and Demographic Comparisons to Conflict Management and Counterproductive Work Behavior.- Part II.- International Benchmarks and Experiences.- Human Capital: The Future for Developed Nations and Brain Drain for Developing Countries - Case Study of Bosnia and Herzegovina.- Education, Gender, and Entrepreneurial Intention: The Case of Mexico.- Knowledge accumulation and management as a generator of resources and dynamic capabilities of organizational effectiveness, behavior, and performance.- Who’s winning the ‘Survivor’ Race? Gazelle or Non-Gazelle Startups.- Part III.- Organizational challenges for Family Business.- The innovative performance of family businesses: an essay about intellectual capital and absorptive capacity.- Family management and firm performance – The interaction effect of technological innovation efficiency.- Innovation and Internationalization as efficiency engines for Family Businesses: Analyzing the case of Portugal.- CEO’s Entrepreneurial Profile and Survival of Internationalized Wine Sector SMEs in Portuguese Region of Ribatejo.- Socioemotional wealth and financial performance and their impact on innovation initiatives in Mexican family businesses: A case study.
Több