Intersectional Tech – Black Users in Digital Gaming
Black Users in Digital Gaming
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 22.99
-
10 983 Ft (10 460 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 098 Ft off)
- Kedvezményes ár 9 885 Ft (9 414 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
10 983 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–LSU LSU Press
- Megjelenés dátuma 2020. szeptember 30.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9780807174555
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem222 oldal
- Méret 214x138x15 mm
- Súly 292 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 9 halftones, scattered 91
Kategóriák
Rövid leírás:
Examines blackness in gaming at the intersections of race, gender, sexuality, and (dis)ability. Situating her argument within the context of Gamergate and the Black Lives Matter movement, Kishonna Gray highlights the inescapable chains that bind marginalized populations to stereotypical frames and limited narratives in video games.
TöbbHosszú leírás:
"In Intersectional Tech: Black Users in Digital Gaming, Kishonna L. Gray interrogates blackness in gaming at the intersections of race, gender, sexuality, and (dis)ability. Situating her argument within the context of the concurrent, seemingly unrelated events of Gamergate and the Black Lives Matter movement, Gray highlights the inescapable chains that bind marginalized populations to stereotypical frames and limited narratives in video games. Intersectional Tech explores the ways that the multiple identities of black gamers some obvious within the context of games, some more easily concealed affect their experiences of gaming.
The normalization of whiteness and masculinity in digital culture inevitably leads to isolation, exclusion, and punishment of marginalized people. Yet, Gray argues, we must also examine the individual struggles of prejudice, discrimination, and microaggressions within larger institutional practices that sustain the oppression. These """"new"""" racisms and a complementary colorblind ideology are a kind of digital Jim Crow, a new mode of the same strategies of oppression that have targeted black communities throughout American history.
Drawing on extensive interviews that engage critically with identity development and justice issues in gaming, Gray explores the capacity for gaming culture to foster critical consciousness, aid in participatory democracy, and effect social change. Intersectional Tech is rooted in concrete situations of marginalized members within gaming culture. It reveals that despite the truths articulated by those who expose the sexism, racism, misogyny, and homophobia that are commonplace within gaming communities, hegemonic narratives continue to be privileged. This text, in contrast, centers the perspectives that are often ignored and provides a critical corrective to notions of gaming as a predominantly white and male space."
Social Injustice and Public Health
28 187 Ft
25 369 Ft
Creasy and Resnik's Maternal-Fetal Medicine: Principles and Practice
79 213 Ft
68 915 Ft