• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Individual Retweeting Behavior on Social Networking Sites: A Study on Individual Information Disseminating Behavior on Social Networking Sites

    Individual Retweeting Behavior on Social Networking Sites by Shi, Juan; Lai, Kin Keung; Chen, Gang;

    A Study on Individual Information Disseminating Behavior on Social Networking Sites

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 106.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        44 374 Ft (42 261 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 875 Ft off)
      • Kedvezményes ár 35 499 Ft (33 809 Ft + 5% áfa)

    44 374 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2020
    • Kiadó Springer Nature Singapore
    • Megjelenés dátuma 2020. szeptember 20.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9789811573750
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem132 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 454 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XVII, 132 p. 38 illus., 20 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 88

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book explores and analyzes influential predictors and the underlying mechanisms of individual content sharing/retweeting behavior on social networking sites (SNS) from an empirical perspective. Since Individual content sharing/ retweeting behavior expedites information dissemination, it is a critical mechanism of information diffusion on Twitter.

    Individual sharing/retweeting behavior does not appear to happen randomly. So, what factors lead to individual information dissemination behavior? What are the dominating predictors? How does the recipient make retweeting decisions? How do these influential predictors combine and by what mechanism do they influence an individual’s retweeting decisions? Furthermore, are there any differences in the process of individual retweeting decisions? If so, what causes such differences?

    In order to answer these previously unexplored questions and gain a holistic view of individual retweeting behavior, the authors examined people’s retweeting history on Twitter and obtained a real dataset containing more than 60 million Twitter posts. They then employed text mining and natural language processing techniques to extract useful information from social media content, and used various feature selection methods to identify a subset of salient features that have substantial effects on individual retweeting behavior. Lastly, they applied the Elaboration Likelihood Model to build an overarching theoretical framework to reveal the underlying mechanisms of individual retweeting behavior. Given its scope, this book will appeal to researchers interested in investigating information dissemination on social media, as well as to marketers and administrators who plan to use social networking sites as an important avenue for information dissemination.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    ​1. Introduction.- 2. Research Background and Research Questions.- 3. Literature Review and Theoretical Foundation.- 4. Research Scheme Design.- 5. Dominating Factors Affecting Individual Retweeting Behavior.- 6. Direct Effect and Mediating Effect of Individual Retweeting

    Behavior on SNS.- 7. Moderating Effect of Individual Retweeting Behavior on SNS.- 8. Conclusion and Discussion.

    Több