In the Theatre of Romanticism
Coleridge, Nationalism, Women
Sorozatcím: Cambridge Studies in Romanticism; 5;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 32.00
-
15 288 Ft (14 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 058 Ft off)
- Kedvezményes ár 12 230 Ft (11 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
15 288 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2007. augusztus 16.
- ISBN 9780521039635
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem284 oldal
- Méret 226x152x16 mm
- Súly 434 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Counters perceptions of romanticism as an undramatic age with political and feminist analysis of plays by Coleridge and his contemporaries.
TöbbHosszú leírás:
English Romanticism has long been considered an 'undramatic' and 'anti-theatrical' age, yet Wordsworth, Coleridge, Byron, Shelley and Keats all wrote plays and viewed them as central to England's poetic and political reform. In the Theatre of Romanticism analyses these plays, in the context of London theatre at the time, and argues that Romantic discourse on theatre is crucial to constructions of nationhood in the period. The book focuses primarily on Coleridge and on the middle stage of his career, during which he wrote most extensively for and about the theatre. But its discussion of anxieties about women in Coleridge's plays applies just as forcefully to the history plays of the second-generation romantic poets, and to the best-known romantic writers on theatre: Hazlitt, Hunt and Lamb. Unlike the few existing studies of romantic drama, this study considers the plays not as closet drama or 'mental theatre', but as theatrical contributions to the debate sparked off by the Revolution in France.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements; List of abbreviations; Introduction: commanding genius in English romantic theatre; 1. Constituting bodies politic and theatric; 2. Coleridge's German revolution: Schiller's Wallenstein; 3. A stage for potential men; 4. Romantic anti-theatricalism: surveilling the beauties of the stage; Conclusion: a theatre of remorse; Notes; Index.
Több
Nuclear Security: The Problems and the Road Ahead
3 732 Ft
3 434 Ft