• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • In Pursuit of a Lifelong Learning Society: A Historical Analysis of Lifelong Learning Policy Discourses from Major International Organizations

    In Pursuit of a Lifelong Learning Society by Lee, Moosung;

    A Historical Analysis of Lifelong Learning Policy Discourses from Major International Organizations

    Sorozatcím: Emerald Points;

      • Kiadói listaár GBP 45.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        21 498 Ft (20 475 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Emerald Publishing Limited
    • Megjelenés dátuma 2025. május 21.

    • ISBN 9781837080694
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem160 oldal
    • Méret 229x152x12 mm
    • Súly 319 g
    • Nyelv angol
    • 655

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    In Pursuit of a Lifelong Learning Society explores the policy discourses of lifelong learning articulated by three major international organisations - UNESCO, OECD, and the EU. Through comparative analysis, Moosung Lee explores how these organizations have shaped global lifelong learning policies.

    Több

    Hosszú leírás:

    In Pursuit of a Lifelong Learning Society explores the policy discourses of lifelong learning articulated by three major international organisations - UNESCO, OECD, and the EU. Through comparative analysis, Moosung Lee explores how these organizations have shaped lifelong learning policies through their ideologies and interactions, bridging fields such as adult education, policy analysis, social policy, sociology, and comparative education.


    By tracing the historical evolution of these policies, chapters explore alternative discourses aimed at building a learning society and restoring the authenticity of lifelong learning. Key policy texts are analysed to provide real-world implications, highlighting the commonalities and differences in the organizations’ discourses and their evolution. The book identifies distinctive features of each organization’s policies, explores their historical development, and critically analyses their global educational implications.


    The comparative approach adopted throughout will interest policy researchers designing lifelong learning systems at local and national levels, as well as those studying global educational policy trends and their impacts. Researchers in global studies and international relations, particularly those focused on the role of international organizations in global governance, will also find it valuable.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1. Introduction: Lifelong Learning Policy Discourses of International Organizations

    Chapter 2. UNESCO’s Lifelong Learning Policy Discourse: An Enduring Social Democratic Liberalist Project of Global Educational Development

    Chapter 3. Two Landmark Policy Texts of Lifelong Learning: The Faure Report as Foundation Stone and the Delors Report as Architectural Blueprint

    Chapter 4. OECD’s Role in the Lifelong Learning Policy Arena: Neoliberal Management of Lifelong Learning through Policy Prototype and Infrastructure

    Chapter 5. The EU’s Engagement in Lifelong Learning Policy Discourse: An Institutional Learning Perspective

    Chapter 6. Conclusion: Self-Helping Society vs. Learning Society

    Több