• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Hong Kong Cinema and Sinophone Transnationalisms

    Hong Kong Cinema and Sinophone Transnationalisms by Tan, See Kam;

    Sorozatcím: Edinburgh Studies in East Asian Film;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 19.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        9 550 Ft (9 095 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 764 Ft off)
      • Kedvezményes ár 8 786 Ft (8 367 Ft + 5% áfa)

    9 550 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Edinburgh University Press
    • Megjelenés dátuma 2023. július 17.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781474476379
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem368 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 21 black and white illustrations
    • 479

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Examines new sinophone modes of filmic address in Hong Kong cinema in the 20th century, enabling a developing cosmopolitanism to emerge

    Több

    Hosszú leírás:

    Hong Kong Cinema and Sinophone Transnationalisms explores the intricate complexity of selected films and film-making practices from 1930s Hong Kong (and Shanghai) to the later ‘new wave’ phenomenon of the 1980s. The result is a Sinophone cinema that created some very different ways of understanding ‘China’ and ‘Chineseness’, developing their own ‘cosmopolitan dreaming’ within the cultural and economic changes of those times. Exploring sinification and its multiple manifestations in film, the book examines cinematic genres including Huangmei Opera films, qiqing (strange or queer romance) films, fanchuaners (professional cross-sex performers) in film, Hong Kong’s Bond Movies (bangpian), erotic (fengyue) films, and New Wave Hong Kong cinema. In doing so, this book lays fruitful foundations for further understanding the development and changing faces of Hong Kong films and sinophone transnationalism in the even more complex and changing times of today.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements

    A Note on Language

    Glossary I: Chinese-language Film Titles

    Glossary II: Chinese-language Names (Persons, Film Companies, etc.)

    Glossary III: Chinese-language Terms and Phrases

    Illustrations

    Preface

    I NEW BEGINNINGS

    Chapter One - Locating Sinophone Cinema

    Chapter Two – The Sinification of Early Shanghai and Hong Kong Cinema

    II NEW DIRECTIONS

    Chapter Three - Huangmei diao pian

    Chapter Four - Caizi/Jiaren Romance in Disguise

    Chapter Five - Fanchuan Acting: Cross-dressing and Performative Transexualities

    III NEW IMAGINARIES

    Chapter Six - Tongzhi Articulations in Fengyue Films

    Chapter Seven - Transness: Hong Kong’s Bond Movies (Bangpian)

    IV NEW WAVES

    Chapter Eight - Tsui Hark: Accented Cinema

    Chapter Nine - Tsui Hark: Time-Bomb Cinema

    Chapter Ten - Tsui Hark: New Localisms

    Afterword

    Appendix - A Selection of Chinese-language Opera Film Avatars

    Filmography and TV Resources

    References

    Több