Hong Kong Cinema and Sinophone Transnationalisms
Sorozatcím: Edinburgh Studies in East Asian Film;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 19.99
-
9 550 Ft (9 095 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 764 Ft off)
- Kedvezményes ár 8 786 Ft (8 367 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
9 550 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2023. július 17.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781474476379
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem368 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 21 black and white illustrations 479
Kategóriák
Rövid leírás:
Examines new sinophone modes of filmic address in Hong Kong cinema in the 20th century, enabling a developing cosmopolitanism to emerge
TöbbHosszú leírás:
Hong Kong Cinema and Sinophone Transnationalisms explores the intricate complexity of selected films and film-making practices from 1930s Hong Kong (and Shanghai) to the later ‘new wave’ phenomenon of the 1980s. The result is a Sinophone cinema that created some very different ways of understanding ‘China’ and ‘Chineseness’, developing their own ‘cosmopolitan dreaming’ within the cultural and economic changes of those times. Exploring sinification and its multiple manifestations in film, the book examines cinematic genres including Huangmei Opera films, qiqing (strange or queer romance) films, fanchuaners (professional cross-sex performers) in film, Hong Kong’s Bond Movies (bangpian), erotic (fengyue) films, and New Wave Hong Kong cinema. In doing so, this book lays fruitful foundations for further understanding the development and changing faces of Hong Kong films and sinophone transnationalism in the even more complex and changing times of today.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements
A Note on Language
Glossary I: Chinese-language Film Titles
Glossary II: Chinese-language Names (Persons, Film Companies, etc.)
Glossary III: Chinese-language Terms and Phrases
Illustrations
Preface
I NEW BEGINNINGS
Chapter One - Locating Sinophone Cinema
Chapter Two – The Sinification of Early Shanghai and Hong Kong Cinema
II NEW DIRECTIONS
Chapter Three - Huangmei diao pian
Chapter Four - Caizi/Jiaren Romance in Disguise
Chapter Five - Fanchuan Acting: Cross-dressing and Performative Transexualities
III NEW IMAGINARIES
Chapter Six - Tongzhi Articulations in Fengyue Films
Chapter Seven - Transness: Hong Kong’s Bond Movies (Bangpian)
IV NEW WAVES
Chapter Eight - Tsui Hark: Accented Cinema
Chapter Nine - Tsui Hark: Time-Bomb Cinema
Chapter Ten - Tsui Hark: New Localisms
Afterword
Appendix - A Selection of Chinese-language Opera Film Avatars
Filmography and TV Resources
References
Több
Das kleine Liederbuch, (Nr.4)
31 807 Ft
30 216 Ft